An Introduction to Non-formal and Informal Science Learning in the ICT EraMichail N. Giannakos
Zu finden in: Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (Seite 3 bis 13), 2020
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter provides an overview of this edited volume on Non-formal and Informal Science Learning in the ICT Era. The goal of this volume is to introduce the reader to evidence-based non-formal and informal science learning considerations (including technological and pedagogical innovations) that have emerged in and empowered the information and communications technology (ICT) era. The contributions come from diverse countries and contexts (e.g., hackerspaces, museums, makerspaces, after-school activities) to support a wide range of educators, practitioners, and researchers (e.g., K-12 teachers, learning scientists, museum curators, librarians, parents, and hobbyists). The documented considerations, lessons learned, and concepts have been extracted using diverse methods, ranging from experience reports and conceptual methods to quantitative studies and field observation using qualitative methods. This volume attempts to support the preparation, setup, and implementation, but also evaluation of informal learning activities to enhance science education. In this first chapter, we introduce the reader to the volume, present the contributions, and conclude by highlighting the potential emerging technologies and practices connected with constructionism (e.g., the maker movement), coding, and joyful activities that are currently taking place under different spaces such as hackerspaces, makerspaces, TechShops, FabLabs, museums, libraries, and so on.
Von Michail N. Giannakos im Buch Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (2020) im Text An Introduction to Non-formal and Informal Science Learning in the ICT Era Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, Kinder, Lernen, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
An Introduction to Non-formal and Informal Science Learning in the ICT Era: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 172 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.