The effect of robotics activities on students' learning and attitudesFatima Kaloti-Hallak
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 153 bis 154), 2014
|
|
Zusammenfassungen
My research investigates students' learning of and attitudes toward STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) in general and Computer Science (CS) in particular during their participation in robotics activities. The research population consists of middle-school students who participated in robotics competitions. The methodology used is both qualitative and quantitative, using questionnaires, observations and interviews. A representational model is used to facilitate the interviews by externalizing the students' understanding of STEM concepts. The revised Bloom Taxonomy was used in the analysis. The research achieved preliminary results for CS and engineering which show that the students can achieve a satisfying level of learning CS and Engineering when they participate in the robotics activities.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | D.P. Ausubel , Seymour Papert , Sherry Turkle | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , Lernenlearning , Mathematikmathematics , MINTscience, technology, engineering, mathematics , Roboterrobot , Schuleschool | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), Kinder, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The effect of robotics activities on students' learning and attitudes: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 795 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.