Students' perceptions of the differences between formal and informal learning Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2011 (Seite 61 bis 68), 2011
|
![]() |

Zusammenfassungen
Research has shown that most learning in the workplace takes place outside of formal training and, given the swiftly changing nature of the field, computer science graduates more than most workers, need to be able to learn computing topics outside of organized classes.
In this paper we discuss students' perceptions of the difference between formal and informal learning of computing topics, based on three datasets: essays collected from a technical writing course at a single university; the results of a brainstorming exercise conducted in the same course; and semi-structured interviews conducted at six institutions in three countries.
The students report strengths and weaknesses in informal learning. On the one hand, they are motivated, can choose their level of learning, can be more flexible about how they learn, and often retain the material better. On the other hand, they perceive that they may miss important aspects of a topic, learn in an ad hoc way, and have difficulty assessing their learning.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Jay Cross , Brian Dorn , Mark Guzdial | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | formal learningformal learning
, informal learninginformal learning
, Informatikcomputer science
, ![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.