Mobile Inquiry-Based Learning with Sensor-Data in the SchoolEffects on Student Motivation
Erstpublikation in: EC-TEL 2014, LNCS 8719, pp. 112–124, 2014.
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The paper discusses the design, implementation and evaluation of a
pilot project that integrated inquiry-based learning with mobile game design
and introduced mobile devices and sensors into classroom learning. A 5-week
classroom inquiry learning project on energy consumption was designed and
implemented as a mobile serious game. While engaging in the game and training
inquiry skills, students were introduced to basic concepts in the energy
domain and to everyday practices of energy consumption in their direct environment.
The design was based on a model of inquiry-based science learning
with social and open mobile tools developed in the European research project
weSPOT. The pilot indicated that using an ubiquitous tool does not necessarily
help sustain student motivation. There are indications of gender differences in
motivation related to use of mobile devices for learning. These differences
should be taken into account in the design of activities. Implementation of the
inquiry-based learning model in conjunction with a mobile game scenario into
the school practice confirmed the importance of good design with sufficient
testing and teacher ownership.
Von Olga Firssova, Marco Kalz, Dirk Börner, Fleur Prinsen, Ellen Rusman, Stefaan Ternier, Marcus Specht im Text Mobile Inquiry-Based Learning with Sensor-Data in the School (2014) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Mohamed Ally , Dirk Börner , Edward L. Deci , Marco Kalz , Ard W. Lazonder , Yeonjeong Park , Richard M. Ryan , Marcus Specht , Stefaan Ternier | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Entdeckendes Lerneninquiry learning , Evaluationevaluation , Lernenlearning , mobile learningmobile learning , Motivationmotivation , Schuleschool , TabletTablet | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, iPad, Kinder, LehrerIn, Tablets in education, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Volltext dieses Dokuments
Mobile Inquiry-Based Learning with Sensor-Data in the School:: Artikel als Volltext (: , 640 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.