Projects and Empirical Studies toward Reflective Crossactionspaces
Zu finden in: Digital Didactical Designs, 2015
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Instead of making comparative studies, the Digital Didactical Design needs to be at the center of research. Then, the aim of a research project is to study and evaluate to what extent the Digital Didactical Design really meets the new designed teaching and learning goals. Such a study focuses on the benefits, challenges and problems that emerge with new designs and are viewed by different stakeholders such as teachers and students. An alternative option is the design-based research approach (DBR) that supports the development of new didactical designs and studies them using existing research methods (e.g., read PeTEX section below). DBR attracts many researchers with arguments that learning sciences could benefit from viewing it as a design science (e.g., Mor & Winters, 2011, Wang & Hannafin, 2005; Reeves, Herrington & Oliver, 2005; Sandoval & Bell, 2004).
In this chapter, I illustrate some of my latest empirical research projects. This will be an overview of the most important issues with regard to CrossAction-Spaces, Digital Didactical Designs and learning expeditions.
Von Isa Jahnke im Buch Digital Didactical Designs (2015) im Text Projects and Empirical Studies toward Reflective Crossactionspaces In this chapter, I illustrate some of my latest empirical research projects. This will be an overview of the most important issues with regard to CrossAction-Spaces, Digital Didactical Designs and learning expeditions.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Lorin W. Anderson , B. S. Bloom , Michael J. Hannafin , Isa Jahnke , David R. Krathwohl , Christian Pleul , A. Erman Tekkaya , Claudius Terkowsky , Feng Wang , Bebo White | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | design-based researchdesign-based research , informal learninginformal learning , Informatikcomputer science , Lernenlearning | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | formal learning, Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.