/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The Revolution

Christopher Betcher, Mal Lee
Zu finden in: The Interactive Whiteboard Revolution, 2009 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The Interactive Whiteboard RevolutionThe fi rst revolutionary teaching tool — the humble blackboard — found its way into classrooms back in 1801 and had a profound impact on the nature of teaching over the next 200 years. The blackboard became synonymous with the traditional classroom and, along with shiny red apples, is still seen as a stereotypical symbol of education. The interactive whiteboard — or IWB — has the potential to be the second revolutionary teaching tool. Just as the blackboard was seen as a key part of nineteenth- and twentiethcentury classrooms, the IWB has the capability to become synonymous with the new digital classrooms of the twenty-fi rst century. Despite its relative newness, the IWB exhibits the same capacity to fundamentally change—and indeed revolutionise—the nature of teaching.
In the same way that the old-style blackboards were a technology that could be used in traditional schools every day by all teachers, interactive whiteboards are already displaying their facility to be used in this ‘every-day-by-every-teacher’ way in our emerging digital schools. Because of their capacity to become an embedded part of a modern classroom, the IWB may just serve to be the catalyst that fi nally moves schools away from the traditional paper-based model towards a more integrated digital mode of operation. The traditional paper-based school has existed in more or less the same form literally for centuries, but we are starting to see the beginnings of a shift as schools all over the world start to look for ways to maximise the potential of digital learning and take advantage of the evolving and exciting educational opportunities this digital world brings with it.
However, we need to remind ourselves that this is still just the start of the revolution. The real challenges for teachers at this point in the development of digital classrooms are to see the great potential that lies ahead, to master the tools and the mindset to begin claiming that potential, and to collaborate with their colleagues and students to effectively use these new tools for teaching in a digital world. The IWB has all the characteristics for being a potent tool in this educational shift.
Von Christopher Betcher, Mal Lee im Buch The Interactive Whiteboard Revolution (2009) im Text The Revolution

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconDieses Kapitel  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

The Revolution: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 150 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.