The Digital School and teacher education in NorwayRune Krumsvik
Zu finden in: Jahrbuch Medienpädagogik 9 (Seite 455 bis 480), 2011
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Zusammenfassungen
This article focuses on how the new national curriculum for school and the new general plan for teacher education in Norway change the underlying premises for teaching and learning in today´s schools. This has become particularly pressing as a result of the new educational reform '˜Knowledge Promotion' whereby digital competence is now the fifth basic competence in all subjects at all levels as well as in the new teacher education in Norway. The aim of the article is to consider ICT in the light of these policy documents, relevant research studies, teacher education and the general digitisation of schools in the Norwegian context and formulate advices that may be useful for other countries. The question considered by the article is how the new curricula in school and the general plan for teacher education in Norway influence the underlying premises for teaching and learning in today´s schools and teacher education Norway.
Von Rune Krumsvik im Buch Jahrbuch Medienpädagogik 9 (2011) im Text The Digital School and teacher education in Norway Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Curriculum / Lehrplancurriculum , LehrerInteacher , LehrerInnen-Bildungteacher training , Lernenlearning , NorwegenNorway , Schuleschool |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Lehrplan 21, Schweiz, Unterricht |
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The Digital School and teacher education in Norway: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 3335 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.