Digital DifferencePerspectives on Online Learning
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
A sense of disquietude seems ever present when discussing new digital practices. The transformations incurred through these can be profound, troublesome in nature and far-reaching. Moral panics remain readily available. Discussing the manner in which digital culture within education might differ from its 'analogue' predecessors incurs the risk of resorting to increasingly roadworn metaphors of new frontiers, 'cyber' domains, inter-generational conflicts and, inevitably, the futurist utopias and dystopias characterised by Western media throughout the twentieth century. These imaginings now seem to belong to an earlier era of internet thinking. We are freer, over two decades on, to re-evaluate digital difference from new perspectives. Are digital learning environments now orthodox, or do the rapidly emerging technologies hold a new promise and a new arena of difference for pedagogical practice? What are the points of rift, and the points of continuity, between virtual learning spaces and their equivalents in the real? What qualities of difference should concern us now? The writings in this collection from three continents reflect a complex embrace of culture, power and technology. Topics range from social questions of consumption, speed, uncertainty, and risk to individual issues of identity, selfhood and desire. Ethical issues arise, involving equity and authority, as well as structural questions of order and ambiguity. From these themes emerges an engaging agenda for future educational research and practice in higher education over the coming decade. The book will interest teachers, practitioners and managers from all disciplines, as well as educational researchers.
Von Klappentext im Buch Digital Difference (2011) Dieses Buch erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | E-LearningE-Learning , instant gratification , Internetinternet , LehrerInteacher , Problemlösefähigkeitproblem solving skills , work-life-balance |
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schule, Unterricht |
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- Rethinking Learning in an Age of Digital Fluency - Is being digitally tethered a new learning nexus? (Maggi Savin-Baden) (2015)
- Eltern - Pädagog*innen - Medienkompetenzen - Eltern und Pädagog*innen zwischen Aneignung und Vermittlung von Medienkompetenz (2022)
- «Ins Off zu Lehren ist wie liebevoll-aufwändiges Kochen für Freunde, ohne das Verspeisen zu erleben» (Astrid Carolus, Catharina Münch)
Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches
Titel | Format | Bez. | Aufl. | Jahr | ISBN | ||||||
Digital Difference | e | - | - | 1 | 9460915795 | ||||||
Digital Difference | e | - | - | 1 | 9460915787 |
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.