/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Pedagogical Media Competencies of Preservice Teachers in Germany and the United States

A Comparative Analysis of Theory and Practice
Jennifer Tiede, Silke Grafe, Renee Hobbs
Erstpublikation in: Peabody Journal of Education, 90 (4), 533-545.
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 8 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Teachers need knowledge and skills to make effective use of the growing variety of media and technology texts and tools available for use in elementary and secondary education. For this reason, pedagogical media competencies are highly relevant for teachers’ professional development. The theory of media pedagogical competencies is first defined and then located in the context of the relevant scholarly literature from both Germany and the United States. We conducted a comparative analysis of German and U.S. pedagogical media competency models and report data on a survey of teacher education programs in Germany and the United States to identify the proportion of programs of study that include courses in media didactics, media and school reform, and media education. We consider the implications of the missing connections between the theoretical framework of pedagogical media competencies and the current practice of media pedagogical teacher training, revealing implications for further work needed to improve the integration of media in various school-related contexts.
Von Jennifer Tiede, Silke Grafe, Renee Hobbs im Text Pedagogical Media Competencies of Preservice Teachers in Germany and the United States (2015)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Stifung Bertelsmann, Katie Clinton, Silke Grafe, Petra Grell, Bardo Herzig, Henry Jenkins, Heinz Moser, Horst Niesyto, Fritz Oser, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, Renate Schulz-Zander, L. Shulman, Gerhard Tulodziecki, Margaret Weigel, Franz. E. Weinert

Begriffe
KB IB clear
LehrerInnen-Bildungteacher training
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2000   Schule Online Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Rudolf Apflauer, Anton Reiter) 6, 8, 7, 5, 4, 8, 10, 8, 12, 7, 7, 6135064254
2001Leistungsmessungen in Schulen (Franz. E. Weinert) 5, 2, 4, 4, 6, 2, 4, 9, 8, 8, 2, 34433550
2001  Medienbildung in der Schule (Stifung Bertelsmann) 2, 2, 4, 5, 3, 3, 8, 11, 10, 5, 3, 415114965
2006     Confronting the Challenges of Participatory Culture (Henry Jenkins, Katie Clinton, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, Margaret Weigel) 2, 3, 7, 6, 4, 6, 18, 6, 32, 10, 11, 745317604
2010  Medienbildung in Schule und Unterricht (Gerhard Tulodziecki, Bardo Herzig, Silke Grafe) 7, 6, 1, 3, 9, 6, 14, 7, 16, 12, 9, 7261157308
2010Medienbildung und Medienkompetenz (Heinz Moser, Petra Grell, Horst Niesyto) 9, 10, 2, 6, 4, 5, 30, 9, 30, 9, 6, 114920111866
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1986    Those who understand (L. Shulman) 4, 3, 3, 3, 2, 3, 6, 2, 6, 8, 4, 43454179
2000Lernen mit neuen Medien (Renate Schulz-Zander) 4800
2001Vergleichende Leistungsmessung in Schulen (Franz. E. Weinert) 22100
2002Standards in der Lehrerbildung (Fritz Oser) 6300

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

icon1 Erwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 6
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 31
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 714352
20172018