/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Pedagogical Media Competencies of Preservice Teachers in Germany and the United States

A Comparative Analysis of Theory and Practice
Jennifer Tiede, Silke Grafe, Renee Hobbs
Erstpublikation in: Peabody Journal of Education, 90 (4), 533-545.
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Teachers need knowledge and skills to make effective use of the growing variety of media and technology texts and tools available for use in elementary and secondary education. For this reason, pedagogical media competencies are highly relevant for teachers’ professional development. The theory of media pedagogical competencies is first defined and then located in the context of the relevant scholarly literature from both Germany and the United States. We conducted a comparative analysis of German and U.S. pedagogical media competency models and report data on a survey of teacher education programs in Germany and the United States to identify the proportion of programs of study that include courses in media didactics, media and school reform, and media education. We consider the implications of the missing connections between the theoretical framework of pedagogical media competencies and the current practice of media pedagogical teacher training, revealing implications for further work needed to improve the integration of media in various school-related contexts.
Von Jennifer Tiede, Silke Grafe, Renee Hobbs im Text Pedagogical Media Competencies of Preservice Teachers in Germany and the United States (2015)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Stifung Bertelsmann, Katie Clinton, Silke Grafe, Petra Grell, Bardo Herzig, Henry Jenkins, Heinz Moser, Horst Niesyto, Fritz Oser, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, Renate Schulz-Zander, L. Shulman, Gerhard Tulodziecki, Margaret Weigel, Franz. E. Weinert

Begriffe
KB IB clear
LehrerInnen-Bildungteacher training
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2000   Schule Online Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Rudolf Apflauer, Anton Reiter) 5, 5, 4, 8, 6, 3, 4, 4, 3, 3, 10, 9136694329
2001Leistungsmessungen in Schulen (Franz. E. Weinert) 1, 1, 6, 8, 6, 4, 3, 4, 5, 3, 10, 55535613
2001  Medienbildung in der Schule (Stifung Bertelsmann) 3, 3, 3, 8, 6, 2, 3, 1, 6, 1, 8, 4171141023
2006     Confronting the Challenges of Participatory Culture (Henry Jenkins, Katie Clinton, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, Margaret Weigel) 5, 5, 4, 11, 7, 9, 5, 4, 9, 4, 13, 13453113707
2010  Medienbildung in Schule und Unterricht (Gerhard Tulodziecki, Bardo Herzig, Silke Grafe) 5, 5, 9, 11, 10, 10, 4, 6, 5, 6, 8, 5301155405
2010Medienbildung und Medienkompetenz (Heinz Moser, Petra Grell, Horst Niesyto) 6, 6, 4, 10, 10, 5, 4, 8, 7, 6, 10, 115420111967
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1986    Those who understand (L. Shulman) 1, 1, 2, 8, 6, 5, 3, 2, 5, 1, 6, 64276235
2000Lernen mit neuen Medien (Renate Schulz-Zander) 41000
2001Vergleichende Leistungsmessung in Schulen (Franz. E. Weinert) 29100
2002Standards in der Lehrerbildung (Fritz Oser) 7300

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

icon3 Erwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Pedagogical Media Competencies of Preservice Teachers in Germany and the United States: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 84 kByte; WWW: Link OK 2019-05-11 ,Neulich geändert. am: 2019-04-25)
LokalAuf dem WWW Pedagogical Media Competencies of Preservice Teachers in Germany and the United States: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 84 kByte; WWW: Link OK 2019-05-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.