/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Commonsense computing

what students know before we teach (episode 1: sorting)
Beth Simon, Tzu-Yi Chen, Gary Lewandowski, Robert McCartney, Kate Sanders
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2006 (Seite 29 bis 40), 2006
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

We examine students' commonsense understanding of computer science concepts before they receive any formal instruction in the field. Specifically, we asked students on the first day of a CS1 class to describe in English how they would arrange a set of numbers in ascending, sorted order. We repeated the experiment with students in an introductory economics course, and again with a sub-population of the CS1 students after ten weeks of Java instruction.We found that a majority of beginning computing students could describe a coherent algorithm to correctly sort a list of numbers, while less than a third of general college students could do so. Many students gave versions of selection or insertion sort, but the most common algorithm treated numbers as strings and manipulated them digit by digit. Students who used iteration strongly preferred post-test loops. Finally, some aspects of student performance became worse after ten weeks of CS1 instruction.
Von Beth Simon, Tzu-Yi Chen, Gary Lewandowski, Robert McCartney, Kate Sanders im Konferenz-Band ICER 2006 im Text Commonsense computing (2006)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Commonsense computing: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 98 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 251121522
20162017