/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Using Hypermedia as a Metacognitive Tool for Enhancing Student Learning?

Roger Azevedo
Erstpublikation in: Educational Psychologist Volume 40, Issue 4, 2005
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Research shows that learners of all ages have difficulties deploying key cognitive and metacognitive self-regulatory skills during learning about complex and challenging topics when using open-ended learning environments such as hypermedia. This article provides an overview of the research my students and I have conducted on how the use of self-regulated learning can foster and enhance students' learning about complex science topics using hypermedia. In this article, the term metacognitive tool is used deliberately to highlight (a) the role of metacognitive and self-regulatory processes used by learners during learning and (b) the role of computer environments in prompting, supporting, and modeling students' self-regulatory processes during learning in specific learning contexts (see Azevedo, 2005). I provide an overview of research regarding the use of hypermedia to learn about complex science topics and learning more generally, illustrate how self-regulated learning can be used as a guiding theoretical framework to examine learning with hypermedia, and provide a synthesis of the laboratory and classroom research conducted by our group. Last, I propose several methods for using our findings to facilitate students' self-regulated learning of complex and challenging science topics.
Von Roger Azevedo im Text Using Hypermedia as a Metacognitive Tool for Enhancing Student Learning? (2005)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Albert Corbett, Sharon Derry, David H. Jonassen, Kenneth R. Koedinger, Susanne Lajoie, Roy Pea, L. B. Resnick

Aussagen
KB IB clear
Kollaboratives Schreiben kann Lernen förderncollaborative writing can facilitate learning

Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, HypermediaHypermedia
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1989Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 13, 1, 4, 1, 3, 3, 5, 1, 3, 5, 2, 21181221573
1993Computers as Cognitive Tools (Susanne Lajoie, Sharon Derry) 2, 3, 1, 2, 7, 2, 1, 2, 2, 1, 1, 31553474
1996Computers in the classroom (David H. Jonassen) 2, 3, 9, 2, 1, 1, 3, 4, 2, 1, 1, 125101757
2006   The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 12, 3, 6, 4, 4, 8, 3, 4, 1, 3, 4, 342623537
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1985    Beyond Amplification (Roy Pea) 1, 1, 2, 3, 2, 1, 1, 1, 3, 2, 2, 17111244
1996Multimedia and Hypermedia (David H. Jonassen) 3200
2006Cognitive Tutors (Kenneth R. Koedinger, Albert Corbett) 2000

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Using Hypermedia as a Metacognitive Tool for Enhancing Student Learning?: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 103 kByte; WWW: Link OK 2017-02-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 14
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 18
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 11225511222196552625421231449121124112217
20132014201520162017