Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Using Hypermedia as a Metacognitive Tool for Enhancing Student Learning?

Roger Azevedo
Erstpublikation in: Educational Psychologist Volume 40, Issue 4, 2005
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Research shows that learners of all ages have difficulties deploying key cognitive and metacognitive self-regulatory skills during learning about complex and challenging topics when using open-ended learning environments such as hypermedia. This article provides an overview of the research my students and I have conducted on how the use of self-regulated learning can foster and enhance students' learning about complex science topics using hypermedia. In this article, the term metacognitive tool is used deliberately to highlight (a) the role of metacognitive and self-regulatory processes used by learners during learning and (b) the role of computer environments in prompting, supporting, and modeling students' self-regulatory processes during learning in specific learning contexts (see Azevedo, 2005). I provide an overview of research regarding the use of hypermedia to learn about complex science topics and learning more generally, illustrate how self-regulated learning can be used as a guiding theoretical framework to examine learning with hypermedia, and provide a synthesis of the laboratory and classroom research conducted by our group. Last, I propose several methods for using our findings to facilitate students' self-regulated learning of complex and challenging science topics.
Von Roger Azevedo im Text Using Hypermedia as a Metacognitive Tool for Enhancing Student Learning? (2005)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Albert Corbett, Sharon Derry, David H. Jonassen, Kenneth R. Koedinger, Susanne Lajoie, Roy Pea, L. B. Resnick

Aussagen
KB IB clear
Kollaboratives Schreiben kann Lernen förderncollaborative writing can facilitate learning

Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, HypermediaHypermedia
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1989Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 4, 4, 5, 6, 1, 2, 5, 2, 9, 11, 14, 2111912211889
1993Computers as Cognitive Tools (Susanne Lajoie, Sharon Derry) 2, 1, 7, 8, 5, 5, 3, 1, 6, 2, 5, 41754593
1996Computers in the classroom (David H. Jonassen) 9, 7, 8, 9, 8, 3, 2, 1, 3, 4, 7, 629116917
2006 local secure The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 10, 5, 10, 13, 7, 3, 12, 20, 11, 11, 18, 24556424827
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1985 local secure web Beyond Amplification (Roy Pea) 3, 5, 4, 3, 5, 2, 2, 1, 2, 1, 2, 26112315
1996Multimedia and Hypermedia (David H. Jonassen) 5200
2006Cognitive Tutors (Kenneth R. Koedinger, Albert Corbett) 5000

iconZitationsgraph

Aufgrund der Grösse ist diese Grafik nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser (vermutlich IE) aber nicht unterstützt.
Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Using Hypermedia as a Metacognitive Tool for Enhancing Student Learning?: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 103 kByte; WWW: Link OK 2020-01-11)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.