/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Examining the impact of off-task multi-tasking with technology on real-time classroom learning

Eileen Wood, Lucia Zivcakova, Petrice Gentile, Karin Archer, Domenica De Pasquale, Amanda Nosko
Erstpublikation in: Computers & Education 58 (2011) 365–374
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The purpose of the present study was to examine the impact of multi-tasking with digital technologies while attempting to learn from real-time classroom lectures in a university setting. Four digitally-based multi-tasking activities (texting using a cell-phone, emailing, MSN messaging and Facebook were compared to 3 control groups (paper-and-pencil note-taking, word-processing note-taking and a natural use of technology condition) over three consecutive lectures. Comparisons indicated that participants in the Facebook and MSN conditions performed more poorly than those in the paper-and-pencil use control. Follow-up analyses were required to accommodate the substantial number of students who failed to comply with the limited use of technology specified by their assigned conditions. These analyses indicated that participants who did not use any technologies in the lectures outperformed students who used some form of technology. Consistent with the cognitive bottleneck theory of attention (Welford, 1967) and contrary to popular beliefs, attempting to attend to lectures and engage digital technologies for off-task activities can have a detrimental impact on learning.
Von Eileen Wood, Lucia Zivcakova, Petrice Gentile, Karin Archer, Domenica De Pasquale, Amanda Nosko im Text Examining the impact of off-task multi-tasking with technology on real-time classroom learning (2011)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Deborah L. Lowther, Gary R. Morrison, Marc Prensky, Steven M. Ross

Aussagen
KB IB clear
Multitasking macht ineffizient

Begriffe
KB IB clear
Aufmerksamkeitattention, E-Maile-mail, facebook, Lernenlearning, MultitaskingMultitasking
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2011    The Digital Divide (Mark Bauerlein) 5, 8, 26, 57, 38, 37, 22, 25, 22, 28, 123, 441463444775
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2001    Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 12, 9, 9, 12, 12, 12, 9, 6, 12, 10, 10, 141109142000
2007    When Each One Has One (Gary R. Morrison, Steven M. Ross, Deborah L. Lowther) 1, 2, 1, 1, 2, 2, 2, 2, 4, 2, 2, 6736170

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Twitter

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

  • No A 4 U - The relationship between multitasking and academic performance (Reynol Junco, Shelia R. Cotten) (2012)    
  • Cyberkrank! - Wie das digitalisierte Leben unsere Gesundheit ruiniert (Manfred Spitzer) (2015)   

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 42
Verweise von diesem Text 14
Webzugriffe auf diesen Text 414122225321214222312142415412123351112151331224
201220132014201520162017