Beats Biblionetz - Texte

When Each One Has One

Technology as a Change Agent in the Classroom
Gary R. Morrison, Steven M. Ross, Deborah L. Lowther
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Technology has long been viewed as a means to deliver instruction since the lantern slide projector was introduced into the classroom in the late 1800’s. This conception of technology has guided its use through the last century with the introduction the overhead projector, 16mm film projector, television, and more recently microcomputers and PDAs in the K-12 classroom. The U.S. Congress added support to this approach with the passage of the National Defense Education Act as a reaction to Sputnik in 1957 that resulted in the placement of overhead projectors in many K-12 classrooms to improve instruction. While Clark’s (1983) research suggests that technology as a mere delivery device does not enhance learning (separate from the associated instructional strategies), school districts continue to purchase additional technology and new technologies to improve student achievement with little if any documented return on the investment. Recent data indicate that 61% of the homes in the United States and 93% of the instructional classrooms have access to computers (Statistical Abstract of the United States, 2007). Yet, recent research indicates that fourth and eight graders are more likely to use computers to play games while eleventh graders are more likely to write papers (Day, Janus, & Davis, 2005). While many researchers agree with Clark and have abandoned the media comparison research agenda to identify learning gains attributable to technology, a question still remains as to what effects technology might have on instruction and the classroom environment. In this paper we will examine how a technological innovation affected changes in the instruction and the classroom environment that subsequently resulted in improved student achievement and performance during a three-year study.
von Gary R. Morrison, Steven M. Ross, Deborah L. Lowther im Text When Each One Has One (2007)

iconIn diesem Text wird erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
One-to-One-Computing

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

Kommentare von BesucherInnen  Hier können auch Sie Ihren Kommentar anbringen!

iconVolltext dieses Dokuments Hier finden Sie Links auf das vollständige Werk (PDF, HTML usw.)

Lokal Nur mit Passwort Auf dem WWW When Each One Has One: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 68 kByte; WWW: Link OK 2014-10-11)
URL:          
Titel:        
Beschreibung: 

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 4737
Verweise von diesem Text 2
Webzugriffe auf diesen Text 711113133322431413222212311112142111231224
20102011201220132014

iconFalls Ihnen diese Seite gefallen hat:

RSS-Feed (2.0) über Neueinträge und Updates dieser Seite RSS-Feed dieser Seite

RSS-Feed (2.0) über Neueinträge und Updates des Biblionetzes RSS-Feed ganzes Biblionetz

iconWebtechnisches

Valid HTML 4.01! Valid CSS!

Inbound:              000006

Outbound:             000002

Besucher(10.14):      000004 *

Besucher Total :      000098 *

Erster Eintrag:  31.03.2010

Letzter Eintrag: 28.02.2014

HTML-File:       05.11.2014

(c) beat.doebe.li 1996-2014   Dies ist eine Seite aus Beats Biblionetz (http://beat.doebe.li/bibliothek/)

Mail: bibliothekar@doebe.li   Die offizielle und stabile Adresse lautet

Beats Biblionetz ist Teilnehmer des Partnerprogramms von Amazon Europe S.à.r.l.

Beat Döbeli Honegger ist bei Google+

*(ohne Suchmaschinen und ohne Proxy-Verluste) / This webpage may include a Java Applet from TouchGraph LLC (http://www.touchgraph.com/)