/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Interacting and learning together

Factors influencing preservice teachers’ perceptions of academic wiki use
Maya Israel, Andrew Moshirnia
Erstpublikation in: Journal of Technology and Teacher Education, Volume 20, Issue 2, April 2012
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Academic wikis hold promise in supporting preservice teachers’ collaborative interactions in online contexts. Nonetheless, little is written in either technology or teacher education literature about facilitating wiki use and instruction within teacher education. This study investigated the use of an academic wiki within a technology teacher preparation course and focused on preservice teachers’ (a) overall perceptions of academic wikis using the Perceptions of Academic Wikis Survey (adapted from Majchrzak, Wagner, & Yates, 2006), (b) types of contributions to academic wikis, and (c) personal attributes that may affect wiki contributions or attitudes towards wikis using the Rotter Locus of Control Scale (Rotter, 1966). Results showed that although the preservice teachers believed that the wikis were useful in organizing and presenting information, their interactions within the wiki were somewhat immature and included little constructive feedback or editing others’ work. Future research should focus on facilitating preservice teachers’ collaborations within wiki environments including modeling appropriate means of providing feedback and netiquette ground rules.
Von Maya Israel, Andrew Moshirnia im Text Interacting and learning together (2012)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Axel Bruns, Karen Carroll, Joseph T. Chao, Peggy A. Ertmer, Yoram Eshet-Alkalai, Mark Guzdial, Lissa Holloway-Attaway, Sal Humphreys, Kevin R. Parker, Silvan Reinhold, Jochen Rick, Brandy Walker

Begriffe
KB IB clear
Feedback (Rückmeldung)Feedback, Hochschulehigher education institution, LehrerInnen-Bildungteacher training, Lernenlearning, NetiquetteNetiquette, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2002   Computer Support for Collaborative Learning (Gerry Stahl) 3, 14, 6, 3, 4, 3, 2, 5, 5, 5, 6, 114450111360
2004Journal of Educational Multimedia and Hypermedia (JEMH)2, 3, 4, 3, 2, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 1561507
2005  WikiSym 200514, 28, 8, 10, 13, 7, 7, 9, 9, 9, 9, 167861161558
2006WikiSym 20065, 16, 9, 10, 10, 8, 4, 9, 9, 9, 10, 1665121161555
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2002   Collaborative Learning at Low Cost (Jochen Rick, Mark Guzdial, Karen Carroll, Lissa Holloway-Attaway, Brandy Walker) 1, 10, 4, 3, 5, 1, 2, 4, 2, 2, 5, 512145786
2004Digital Literacy (Yoram Eshet-Alkalai) 1, 2, 6, 4, 1, 2, 5, 1, 1, 4, 4, 1311360
2005    Teacher pedagogical beliefs (Peggy A. Ertmer) 1, 4, 3, 4, 2, 2, 6, 5, 4, 4, 3, 72067226
2005    Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 3, 4, 4, 6, 4, 2, 2, 4, 2, 2, 4, 73297762
2006    WikiTrails (Silvan Reinhold) 1, 4, 4, 4, 6, 2, 2, 5, 3, 3, 6, 710127601
2007    Wiki as a Teaching Tool (Kevin R. Parker, Joseph T. Chao) 3, 10, 5, 5, 6, 3, 2, 5, 4, 4, 4, 819268593

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Wikipedia

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Interacting and learning together: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 186 kByte; WWW: Link OK 2018-09-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.