/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Interacting and learning together

Factors influencing preservice teachers’ perceptions of academic wiki use
Maya Israel, Andrew Moshirnia
Erstpublikation in: Journal of Technology and Teacher Education, Volume 20, Issue 2, April 2012
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Academic wikis hold promise in supporting preservice teachers’ collaborative interactions in online contexts. Nonetheless, little is written in either technology or teacher education literature about facilitating wiki use and instruction within teacher education. This study investigated the use of an academic wiki within a technology teacher preparation course and focused on preservice teachers’ (a) overall perceptions of academic wikis using the Perceptions of Academic Wikis Survey (adapted from Majchrzak, Wagner, & Yates, 2006), (b) types of contributions to academic wikis, and (c) personal attributes that may affect wiki contributions or attitudes towards wikis using the Rotter Locus of Control Scale (Rotter, 1966). Results showed that although the preservice teachers believed that the wikis were useful in organizing and presenting information, their interactions within the wiki were somewhat immature and included little constructive feedback or editing others’ work. Future research should focus on facilitating preservice teachers’ collaborations within wiki environments including modeling appropriate means of providing feedback and netiquette ground rules.
Von Maya Israel, Andrew Moshirnia im Text Interacting and learning together (2012)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Axel Bruns, Karen Carroll, Joseph T. Chao, Peggy A. Ertmer, Yoram Eshet-Alkalai, Mark Guzdial, Lissa Holloway-Attaway, Sal Humphreys, Kevin R. Parker, Silvan Reinhold, Jochen Rick, Brandy Walker

Begriffe
KB IB clear
Feedback (Rückmeldung)Feedback, Hochschulehigher education institution, LehrerInnen-Bildungteacher training, Lernenlearning, NetiquetteNetiquette, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2002 local  Computer Support for Collaborative Learning (Gerry Stahl) 7, 1, 10, 1, 12, 1, 4, 8, 3, 1, 1, 9455691775
2004 Journal of Educational Multimedia and Hypermedia (JEMH)1, 6, 2, 5, 5, 4, 1, 4, 6, 4, 2, 6266705
2005   WikiSym 20057, 1, 21, 3, 12, 1, 2, 8, 3, 3, 1, 7706272104
2006 WikiSym 200610, 12, 5, 9, 4, 11, 2, 6, 4, 3, 4, 64912462195
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2002 local  Collaborative Learning at Low Cost (Jochen Rick, Mark Guzdial, Karen Carroll, Lissa Holloway-Attaway, Brandy Walker) 1, 1, 6, 1, 7, 4, 5, 1, 3, 8, 4, 5111451052
2004 Digital Literacy (Yoram Eshet-Alkalai) 1, 2, 6, 6, 3, 2, 1, 1, 5, 1, 3, 2212498
2005 local web  Teacher pedagogical beliefs (Peggy A. Ertmer) 6, 1, 10, 3, 11, 1, 6, 5, 4, 5, 7, 93369537
2005 local web  Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 1, 6, 1, 10, 2, 13, 1, 5, 5, 1, 2, 531951119
2006 local web  WikiTrails (Silvan Reinhold) 2, 3, 2, 8, 2, 13, 1, 7, 9, 4, 3, 29142947
2007 local web  Wiki as a Teaching Tool (Kevin R. Parker, Joseph T. Chao) 2, 7, 2, 10, 1, 13, 2, 3, 5, 2, 3, 616266986

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Universität

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Interacting and learning together: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 186 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.