/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

WikiTrails

Augmenting Wiki Structure for Collaborative Interdisciplinary Learning
Silvan Reinhold
Zu finden in: WikiSym 2006, 2006

iconZusammenfassungen

Wikis are currently in high demand in a large variety of fields, due to their simplicity and flexible nature. Documentation, reporting, project management, online glossaries and dictionaries, discussion groups, or information systems are just a few examples of possible Wiki applications. Their popularity has also begun drawing the attention of teachers and educators, who realize that Wikis facilitate collaborative finding, shaping, and sharing of knowledge, as well as communications, all of which are essential properties in an educational context. In order to leverage the possibilities that Wiki systems offer for didactic and interdisciplinary scenarios, this paper examines how Wiki functionality can be extended in order to better suit the requirements posed by such environments and their participants. A concept is suggested that allows building context and structure around the content and existing information organization, using trails, or paths, through the Wiki content. These can either be manually added by teachers and tutors, or inferred automatically through an integrated tracking mechanism that makes use of the implicit navigational information left behind by the users as they browse the Wiki. Finally, an actual implementation of the concept is presented and discussed, followed by an outlook on future developments and possible uses.
Von Silvan Reinhold im Konferenz-Band WikiSym 2006 (2006) im Text WikiTrails

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Axel Bruns, Ward Cunningham, Beat Döbeli Honegger, Mark Guzdial, Sal Humphreys, Daniel Jonietz, Bo Leuf

Begriffe
KB IB clear
Didaktikdidactics, Systemsystem, Systemik, Visualisierungvisualization, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2001    The Wiki Way (Bo Leuf, Ward Cunningham) 10, 10, 7, 14, 16, 11, 13, 8, 8, 6, 13, 71055473839
2005DeLFI 200522, 22, 21, 24, 28, 16, 10, 18, 33, 23, 18, 2318193233221
2005  Praxisband INFOS 2005 (Holger Roland) 2, 3, 3, 6, 4, 3, 2, 2, 3, 1, 8, 52415814
2005  WikiSym 20059, 9, 9, 16, 13, 8, 6, 12, 8, 7, 12, 116962111635
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2004   Use of Collaborative Multimedia in Computer Science Classes (Mark Guzdial) 3, 3, 2, 3, 1, 3, 3, 1, 1, 1, 5, 53125910
2005    Ein Wiki als Lernumgebung? (Daniel Jonietz) 2, 2, 10, 10, 6, 3, 4, 7, 6, 8, 9, 7123371484
2005Einsatz eines Wikis als Lernumgebung (Daniel Jonietz) 4, 2, 3, 4, 6, 2, 2, 1, 2, 1, 5, 22122654
2005    Wikis - a Rapidly Growing Phenomenon in the German-Speaking School Community (Beat Döbeli Honegger) 8, 8, 14, 14, 12, 4, 6, 11, 8, 4, 9, 122414121277
2005    Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 2, 2, 4, 7, 6, 3, 2, 1, 3, 1, 6, 43094788

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Wikipedia

iconTagcloud

iconEinträge in Beats Blog

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

icon9 Erwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW WikiTrails: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 204 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2019-05-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-02-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.