/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Wiki as a Teaching Tool

Kevin R. Parker, Joseph T. Chao
Erstpublikation in: Interdisciplinary Journal of Knowledge and Learning Objects, 3, S. 57-72
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Jan HodelParker schildert verschiedene Nutzungsmöglichkeiten von Wikis in Unterrichts- und Bildungssituationen und nennt insbesondere das Einüben von Schreibkompetenzen, aber auch den Einsatz für das Distanzlernen. Zudem geht er auf Unterschiede von Weblogs und Wikis ein.
Quelle: weblog.histnet.ch
Von Jan Hodel, erfasst im Biblionetz am 02.07.2007
This paper will focus on the use of wikis in the classroom, beginning with a brief look at learning approaches that can be furthered through wikis, followed by a review of the current state of wiki use in education. It will then consider additional uses of wikis in education, and conclude with a discussion of appropriate uses of wikis rather than blogs.
Von Kevin R. Parker, Joseph T. Chao im Text Wiki as a Teaching Tool (2007)
Wikis are one of many Web 2.0 components that can be used to enhance the learning process. A wiki is a web communication and collaboration tool that can be used to engage students in learning with others within a collaborative environment. This paper explains wiki usage, investigates its contribution to various learning paradigms, examines the current literature on wiki use in education, and suggests additional uses in teaching software engineering.
Von Kevin R. Parker, Joseph T. Chao im Text Wiki as a Teaching Tool (2007)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Bryan Alexander, Carl Bereiter, Joseph Bergin, Amy Bruckman, Axel Bruns, Karen Carroll, Sharon Clark, Mary Cossarin, Beat Döbeli Honegger, Andrea Forte, Renée Fountain, Mark Guzdial, Lissa Holloway-Attaway, Sal Humphreys, Colleen Kehoe, Brian Lamb, Pete Ludovice, Andreas Lund, Stewart Mader, Tom Morley, Michele Notari, Matthew Realff, Silvan Reinhold, Jochen Rick, Jim Rudolph, Marlene Scardamalia, Linda Schwartz, Ole Smordal, David Turner, Brandy Walker, Chien-min Wang

Begriffe
KB IB clear
Kollaboratives Schreibencollaborative writing, Schreibenwriting, social softwaresocial software, Software EngineeringSoftware Engineering, Versionsverwaltungrevision control, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1996CSCL (Timothy D. Koschmann) 4, 4, 2, 9, 10, 8, 2, 5, 6, 4, 7, 8955081096
2002   Computer Support for Collaborative Learning (Gerry Stahl) 5, 5, 6, 11, 6, 13, 5, 3, 4, 6, 7, 5445251409
2003    Scripting Strategies in Computer Supported Collaborative Learning Environments (Michele Notari) 5, 5, 4, 6, 12, 5, 4, 4, 6, 2, 10, 752971231
2004New Tools for Back-to-School3, 4, 5, 12, 6, 3, 4, 1, 8, 5, 10, 104544101269
2005  WikiSym 20059, 9, 9, 16, 13, 8, 6, 12, 8, 7, 12, 116962111635
2006Digital Game-Based Learning3, 1, 2, 4, 6, 5, 8, 7, 11, 8, 13, 18151518669
2006WikiSym 20069, 9, 10, 16, 13, 10, 3, 11, 8, 5, 10, 94712291624
2006    Using Wiki in Education (Stewart Mader) 4, 4, 4, 4, 4, 11, 3, 3, 4, 2, 7, 24372975
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1994    Computer Support for Knowledge-Building Communities (Marlene Scardamalia, Carl Bereiter) 5, 5, 2, 12, 10, 3, 2, 3, 7, 3, 7, 748771432
2001   Beyond Adoption to Invention (Mark Guzdial, Jochen Rick, Colleen Kehoe) 3, 3, 4, 10, 11, 8, 5, 4, 8, 2, 9, 9262191981
2002   Collaborative Learning at Low Cost (Jochen Rick, Mark Guzdial, Karen Carroll, Lissa Holloway-Attaway, Brandy Walker) 2, 4, 2, 2, 5, 5, 1, 2, 2, 1, 6, 511145803
2002Teaching on the wiki web (Joseph Bergin) 3, 3, 4, 5, 3, 2, 5, 1, 4, 1, 5, 4844600
2002    When Collaboration doesn't work (Mark Guzdial, Pete Ludovice, Matthew Realff, Tom Morley, Karen Carroll) 2, 2, 2, 2, 1, 2, 1, 1, 2, 2, 4, 3353173
2004    Extending the Wiki Paradigm for Use in the Classroom (Chien-min Wang, David Turner) 7, 7, 5, 7, 9, 5, 4, 3, 7, 1, 5, 412104620
2004    Educational Wikis (Linda Schwartz, Sharon Clark, Mary Cossarin, Jim Rudolph) 8, 5, 5, 5, 10, 20, 3, 5, 2, 6, 5, 617136927
2004    Wide Open Spaces (Brian Lamb) 2, 3, 2, 8, 4, 1, 1, 1, 3, 2, 6, 3331631023
2005    Wikis - a Rapidly Growing Phenomenon in the German-Speaking School Community (Beat Döbeli Honegger) 8, 8, 14, 14, 12, 4, 6, 11, 8, 4, 9, 122414121277
2005    Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 2, 2, 4, 7, 6, 3, 2, 1, 3, 1, 6, 43094788
2006   From Wikipedia to the Classroom (Andrea Forte, Amy Bruckman) 4, 4, 5, 7, 5, 2, 2, 2, 4, 1, 6, 414214669
2006    Web 2.0: A New Wave of Innovation for Teaching and Learning? (Bryan Alexander) 3, 1, 1, 1, 1, 5, 1, 1, 1, 2, 4, 2712251
2006   Is There a Space for the Teacher in a Wiki? (Andreas Lund, Ole Smordal) 2, 2, 2, 9, 5, 4, 2, 2, 4, 1, 4, 414174678
2006    WikiTrails (Silvan Reinhold) 5, 3, 3, 6, 7, 4, 5, 3, 4, 2, 6, 59135630
2006How to use a wiki in education (Michele Notari) 11200
2007    Wiki Pedagogy (Renée Fountain) 4, 3, 3, 2, 4, 3, 1, 3, 2, 4, 5, 68136542

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Wikipedia

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

icon17 Erwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Wiki as a Teaching Tool: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 115 kByte; WWW: Link OK 2019-02-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.