/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Uses and Potentials of Wikis in the Classroom

Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt S. Pixy Ferris, Hilary Wilder
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

S. Pixy Ferris and Hilary Wilder discuss the changes that are occurring in teaching and learning in a world where teachers and students are increasingly products of two different learning cultures. Adopting the linguistic theory of Walter J. Ong, they see teachers as part of a print paradigm of learning whereas they propose that students are increasingly part of a secondary-oral paradigm of learning. The growth of the secondary-oral paradigm, they argue, has been fueled by the expansion of technologies that allow for the communal cohesion of oral-based cultures on the one hand while also allowing for the preservation and convenient transmission of knowledge that characterizes print-based cultures on the other hand. In this context, Ferris and Wilder argue that wikis provide one possible tool to help bridge the gap between teachers and students. They contend that wikis draw upon the best aspects of print and secondary orality by offering a medium in which information is neither fixed in format (as it was in the print age) nor limited to locale (as it was before the print age) but still changeable to meet the needs of the community, freely accessible to remote parties, and easily archived for future use. After addressing some of the debates that have characterized the legitimacy of wikis as learning resources, Ferris and Wilder illustrate and discuss potential uses for wikis in educational settings, and they offer resources for teachers interested in using such technology in their work.
Von Klappentext im Text Uses and Potentials of Wikis in the Classroom (2006)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Mark Guzdial, Colleen Kehoe, Brian Lamb, Marshall McLuhan, Tom Morley, Walter Ong, Seymour Papert, Marc Prensky, Matthew Realff

Begriffe
KB IB clear
Erfurt-Wiki, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education, Wikipedia
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
Oralität und Literalität (Walter Ong) 33200
1962 Die Gutenberg-Galaxis (Marshall McLuhan) 6, 2, 9, 3, 9, 2, 5, 9, 2, 2, 2, 451143805
1993  local  Revolution des Lernens (Seymour Papert) 12, 14, 11, 13, 17, 3, 14, 18, 8, 8, 7, 78417678683
2004 New Tools for Back-to-School7, 1, 6, 2, 9, 2, 1, 10, 1, 5, 3, 6454461588
2011  local  The Digital Divide (Mark Bauerlein) 9, 1, 6, 5, 9, 1, 2, 6, 2, 4, 2, 51814452179
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2000 local web  A Catalog of CoWeb Uses (Mark Guzdial, Colleen Kehoe, Matthew Realff, Tom Morley) 2, 6, 3, 9, 4, 9, 1, 2, 9, 4, 3, 7151371441
2001 local web  Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 6, 12, 2, 13, 4, 15, 6, 11, 1, 1, 2, 1114010114495
2004 local web  Wide Open Spaces (Brian Lamb) 4, 1, 8, 1, 10, 1, 4, 11, 2, 2, 2, 3331631291

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Uses and Potentials of Wikis in the Classroom: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 34 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.