Beats Biblionetz - Texte: Uses and Potentials of Wikis in the Classroom
/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Uses and Potentials of Wikis in the Classroom

Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt S. Pixy Ferris, Hilary Wilder
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

S. Pixy Ferris and Hilary Wilder discuss the changes that are occurring in teaching and learning in a world where teachers and students are increasingly products of two different learning cultures. Adopting the linguistic theory of Walter J. Ong, they see teachers as part of a print paradigm of learning whereas they propose that students are increasingly part of a secondary-oral paradigm of learning. The growth of the secondary-oral paradigm, they argue, has been fueled by the expansion of technologies that allow for the communal cohesion of oral-based cultures on the one hand while also allowing for the preservation and convenient transmission of knowledge that characterizes print-based cultures on the other hand. In this context, Ferris and Wilder argue that wikis provide one possible tool to help bridge the gap between teachers and students. They contend that wikis draw upon the best aspects of print and secondary orality by offering a medium in which information is neither fixed in format (as it was in the print age) nor limited to locale (as it was before the print age) but still changeable to meet the needs of the community, freely accessible to remote parties, and easily archived for future use. After addressing some of the debates that have characterized the legitimacy of wikis as learning resources, Ferris and Wilder illustrate and discuss potential uses for wikis in educational settings, and they offer resources for teachers interested in using such technology in their work.
Von Klappentext im Text Uses and Potentials of Wikis in the Classroom (2006)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Mark Guzdial, Colleen Kehoe, Brian Lamb, Marshall McLuhan, Tom Morley, Walter Ong, Seymour Papert, Marc Prensky, Matthew Realff

Begriffe
KB IB clear
Erfurt-Wiki, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education, Wikipedia
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
Oralität und Literalität (Walter Ong) 22200
1962Die Gutenberg-Galaxis (Marshall McLuhan) 10, 3, 8, 9, 4, 7, 2, 1, 2, 3, 3, 841183386
1993    Revolution des Lernens (Seymour Papert) 20, 46, 21, 18, 18, 14, 10, 12, 13, 13, 9, 1581168157592
2004New Tools for Back-to-School10, 16, 11, 12, 7, 7, 6, 7, 3, 4, 5, 124641121222
2011    The Digital Divide (Mark Bauerlein) 76, 188, 102, 105, 47, 56, 23, 48, 24, 24, 28, 2215034221518
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2000    A Catalog of CoWeb Uses (Mark Guzdial, Colleen Kehoe, Matthew Realff, Tom Morley) 4, 4, 4, 3, 2, 3, 1, 3, 3, 3, 2, 5151251105
2001    Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 11, 38, 10, 22, 18, 12, 14, 17, 14, 14, 10, 131149132193
2004    Wide Open Spaces (Brian Lamb) 2, 6, 3, 6, 4, 5, 2, 2, 2, 3, 2, 8341681002

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

icon2 Erwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Uses and Potentials of Wikis in the Classroom: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 34 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2018-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2018-05-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.