/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

Learnability and Cognition

The Acquisition of Argument Structure
  
Thumbnail des PDFs
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Before Steven Pinker wrote bestsellers on language and human nature, he wrote several technical monographs on language acquisition that have become classics in cognitive science. Learnability and Cognition, first published in 1989, brought together two big topics: how do children learn their mother tongue, and how does the mind represent basic categories of meaning such as space, time, causality, agency, and goals? The stage for this synthesis was set by the fact that when children learn a language, they come to make surprisingly subtle distinctions: pour water into the glass and fill the glass with water sound natural, but pour the glass with water and fill water into the glass sound odd. How can this happen, given that children are not reliably corrected for uttering odd sentences, and they don't just parrot back the correct ones they hear from their parents? Pinker resolves this paradox with a theory of how children acquire the meaning and uses of verbs, and explores that theory's implications for language, thought, and the relationship between them.
As Pinker writes in a new preface, "The Secret Life of Verbs," the phenomena and ideas he explored in this book inspired his 2007 bestseller The Stuff of Thought: Language as a Window into Human Nature. These technical discussions, he notes, provide insight not just into language acquisition but into literary metaphor, scientific understanding, political discourse, and even the conceptions of sexuality that go into obscenity.
Von Klappentext im Buch Learnability and Cognition (1989)

iconDieses Buch erwähnt...


Personen
KB IB clear
Benjamin Lee Whorf

Begriffe
KB IB clear
Lernenlearning, machine learning, Sprachelanguage, Strukturstructure, Systemsystem, Theorietheory
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1956  Sprache - Denken - Wirklichkeit (Benjamin Lee Whorf) 6, 5, 9, 5, 5, 10, 3, 6, 1, 2, 1, 7202479000

iconVolltext dieses Dokuments

LokalLearnability and Cognition: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 4565 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
Learnability and CognitionE--12013-Bei einer Nebis-Bibliohek ausleihen
Bei Amazon.com suchen und direkt bestellen
Learnability and CognitionE--11989-Bei einer Nebis-Bibliohek ausleihen
Bei Amazon.com suchen und direkt bestellen

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 1
Verweise von diesem Buch 81
Webzugriffe auf Dieses Buch 9111231114115112221111
2014201520162017