Implementing a Reverse Debugger for LogoZu finden in: Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (Seite 107 bis 119), 2019
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Zusammenfassungen
Programming is a creative activity that teaches precision. In Logo, novices write simple programs that draw geometric shapes onto a screen. Logical flaws, however, cause unintended results and pose a major challenge for young programmers who yet need to learn how to search for errors in their code. We discuss the problems novices face when learning to program in Logo. Furthermore, we present a reverse debugger for Logo that enables programmers to step through their code in either direction. Using a stack, previous program states can be retrieved on demand. Our solution balances performance and memory consumption and hence can be used to debug even long and complex programs.
Von Renato Menta, Serena Pedrocchi, Jacqueline Staub, Dominic Weibel im Konferenz-Band Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (2019) im Text Implementing a Reverse Debugger for Logo Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Aivar Annamaa , M. Bloom , W. Feurzeig , Martina Forster , R. Grant , Urs Hauser , Juraj Hromkovic , Seymour Papert , Giovanni Serafini , Cynthia Solomon , Jacqueline Staub | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language) , Programmierenprogramming | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
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Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.