The Quality of Teaching - Is There Any Difference Between University Teachers and School Teachers?Elisa Reçi, Andreas Bollin
Zu finden in: Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (Seite 244 bis 255), 2018
|
|
Zusammenfassungen
An important aspect of the profession of an educator is the assessment and the improvement of the quality of the underlying teaching process, but does this hold for all types of teachers? By collecting best practices of computer science teachers in school we created a teaching maturity model (called TeaM) and recently demonstrated its benefit. The paper now takes this maturity model as a basis and investigates the question about the differences in teaching at Universities and secondary schools. To do so, we randomly selected computer science lectures at our university, assessed them based on the Team Model and looked at the practices in more detail. In our setting it turned out that not all practices are covered at both types of institutions, and especially practices needing documentation and methodologies are lacking at university teaching.
Von Elisa Reçi, Andreas Bollin im Konferenz-Band Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (2018) im Text The Quality of Teaching - Is There Any Difference Between University Teachers and School Teachers? Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , LehrerInteacher , Schuleschool , Teaching and Learning International Survey (TALIS) , Universitätuniversity |
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Hochschule, Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The Quality of Teaching - Is There Any Difference Between University Teachers and School Teachers?: Artikel als Volltext @ Springer (: , 626 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.