/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Bodies of Images

Art Education After the Internet
Konstanze Schütze
Zu finden in: Post-Digital, Post-Internet Art and Education (Seite 81 bis 97), 2021 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Post-Digital, Post-Internet Art and EducationIn this chapter, I present a series of thought experiments for a differentiated exploration of what one might casually call the image. Basing on three major theoretical concepts (meme theory, object-oriented ontology, and network effects), images will be reintroduced as entities embedded in complex structural realities that are both driving and driven forces of culture. In this endeavor, they will be rendered as bodies compiled from versions of themselves (bodies of images), explored embedded in dissemination processes (memeplexes), and hence contoured as highly effective structures with sophisticated potential for transformation (image objects). With this re-interrogation of the image is the suggestion of reading of images as entities that actively, or inactively, form structural assemblages and maintain energetic human and non-human constellations. At the close of the exploration, a professional habitus is sketched in which art educators are experts for image relations .
Von Konstanze Schütze im Buch Post-Digital, Post-Internet Art and Education (2021) im Text Bodies of Images
Post-Digital, Post-Internet Art and EducationThis chapter explores a series of thought experiments for an investigation of what one casually calls the image. In this endeavor, images will be rendered as bodies compiled from versions of themselves (bodies of images), explored embedded in dissemination processes (memeplexes), and hence contoured as highly effective structures with sophisticated potential for transformation (image objects). Basing on three major theoretical concepts (meme theory, object-oriented ontology, and network effects), this re-interrogation of the image is the suggestion of a reading of images as entities that actively, or inactively, form structural assemblages and maintain energetic human and non-human constellations which shape the present. At the close of the exploration, a professional habitus is sketched in which art educators are experts for image relations.
Von Konstanze Schütze im Buch Post-Digital, Post-Internet Art and Education (2021) im Text Bodies of Images

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Dirk Baecker, Susan Blackmore, Richard Dawkins, Markus Gabriel, Benjamin Jörissen, Bruno Latour, Torsten Meyer, Michael Seemann, Felix Stalder

Begriffe
KB IB clear
Bilder, Bildungeducation (Bildung), Digitalität, Internetinternet, Netzwerkeffekte, Theorietheory
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1976 local  The Selfish Gene (Richard Dawkins) 5, 16, 1, 2, 4, 1, 1, 2, 5, 3, 2, 628961694
1999 local  The Meme Machine (Susan Blackmore) 1, 1, 2, 5, 1, 3, 7, 1, 3, 4, 1, 91010947
2005 local  Reassembling the Social (Bruno Latour) 4, 16, 1, 6, 16, 1, 6, 1, 3, 4, 3, 837218731
2007  local  Studien zur nächsten Gesellschaft (Dirk Baecker) 9, 19, 3, 11, 11, 2, 6, 3, 12, 8, 2, 118741112020
2014 local web  Das Neue Spiel (Michael Seemann) 3, 8, 2, 15, 2, 5, 10, 4, 5, 4, 2, 102412910815
2014 local  Subjekt Medium Bildung (Benjamin Jörissen, Torsten Meyer) 10, 12, 2, 4, 5, 1, 4, 4, 3, 4, 1, 41394323
2016 local  Sinn und Existenz (Markus Gabriel) 2500
2016  local  Kultur der Digitalität (Felix Stalder) 7, 14, 1, 6, 20, 3, 2, 2, 5, 5, 6, 81491098738

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Digitalisierung, Metcalfe's law, Schule

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Bodies of Images: Art Education After the Internet: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 238 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.