/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Assessment as, for, and of Twenty-First Century Learning Using Information Technology: An Overview

Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Dirk IfenthalerIT-based assessment has been advancing rapidly, and its growth is set to accelerate with emerging opportunities for automatic data collection as well as increased possibilities of communication and interaction mediated by IT. In this chapter we aim to present an overview of the range of different opportunities for IT to support assessment. We identify and discuss challenges for moving toward a situation where IT-based assessment can serve learners’ needs as well as the broader needs of the educational system for evaluation. We examine theories related to assessment more generally as well as specifically to IT-enabled assessment and review recent research and development. Scenarios for IT-enabled assessments may take many different forms, some of which hold much promise for supporting learning, but there are theoretical, developmental, technical, and human challenges to be overcome. Our vision is for IT-based assessment design to move forward with designers, teachers, and learners working together to design assessments that support twenty-first-century curricula and pedagogy. In this shared endeavor, we expect that data can be collected and represented to enable learners and teachers to identify achievements; collate evidence of those achievements; diagnose needs, both cognitive and affective; and decide on suitable pedagogical approaches for enabling the next steps in learning. We argue that open assessment resources provide a vehicle for enabling the large-scale developments that are needed to support the development of IT-enabled assessment across the broad spectrum of learning. Some of the more complex twenty-first-century skills of collaboration, problem-solving, critical thinking, etc. present particular challenges. We envisage that it may take many years for our vision to be realized. In the medium term, the need is to integrate IT-enabled assessments where appropriate alongside more traditional methods including teacher assessment.
Von Mary Webb, Dirk Ifenthaler im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Assessment as, for, and of Twenty-First Century Learning Using Information Technology: An Overview

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Monique Boekaerts , Caroline Daly , John Hattie , Harvey Mellar , Yishay Mor , Norbert Pachler , Paul R. Pintrich , L. Shulman , Lew Semjonowitsch Vygotsky , Moshe Zeidner

Begriffe
KB IB clear
Informationstechnikinformation technology , LehrerInteacher
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1962 Thought and Language (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 58200
2000 local  Handbook of Self-Regulation2, 4, 1, 2, 1, 3, 5, 6, 6, 6, 4, 1 11161336
2009  local  Visible Learning (John Hattie) 2, 3, 5, 10, 9, 10, 10, 21, 6, 3, 4, 2 1965621698
2011   Investigations of E-Learning Patterns (Christian Kohls, Joachim Wedekind) 11, 2, 4, 1, 7, 4, 3, 10, 10, 2, 2, 2 86921124
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1986 local web  Those who understand (L. Shulman) 12, 3, 3, 1, 5, 5, 2, 10, 16, 4, 10, 3 108731619
2011 local web  Formative E-Assessment (Yishay Mor, Harvey Mellar, Norbert Pachler, Caroline Daly) 2200

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule, Unterricht

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.