Datafied at fourThe role of data in the ‘schoolification’ of early childhood education in England
Alice Bradbury
Publikationsdatum:
Zu finden in: The Datafication of Education, 2019
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper examines processes of datafication in early childhood education (ECE) settings for children from birth-five years in England and how this relates to increased formalisation. Unusually, ECE in England includes a standardised curriculum and formative and statutory assessments; thus it has been described as subject to both datafication and ‘schoolification’, a term used to describe the adoption of school-like practices and values in ECE. Using interview data from ECE settings over the last decade and a theoretical framework drawing on Foucault and Deleuze, the paper sets out the ways in which settings in schools and nurseries are subject to the demands of data, and how this produces data-driven subjectivities for both teacher and child. These developments are then linked to aspects of ‘schoolification’ including more formal teaching, a focus on literacy and mathematics, and use of ‘ability’ grouping.
Von Alice Bradbury im Text Datafied at four (2018) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Curriculum / Lehrplancurriculum , datafication , datafication in education , Datendata |
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Lehrplan 21 |
Tagcloud
Zitationsgraph
3 Erwähnungen
- The Datafication of Education (Juliane Jarke, Andreas Breiter) (2019)
- 3. The datafication of discipline - ClassDojo, surveillance and a performative classroom culture (Jamie Manolev, Anna Sullivan, Roger Slee) (2018)
- Die datafizierte Schule (Annekatrin Bock, Andreas Breiter, Felicitas Macgilchrist, Sigrid Hartong, Juliane Jarke, Sieglinde Jornitz) (2023)
- Datafizierte Gesellschaft | Bildung | Schule (Andreas Breiter, Annekatrin Bock)
- Digital ist besser!? - Wie Software das Verständnis von guter Schule neu definiert (Jasmin Troeger, Irina Zakharova, Felicitas Macgilchrist, Juliane Jarke)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Datafied at four: Artikel als Volltext (: , 1075 kByte; : 2021-03-21) | |
Datafied at four: Artikel als Volltext (: , 1075 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.