Improving Scientific Inquiry through Physical Computing Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2016 (Seite 289 bis 290), 2016
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Zusammenfassungen
Physical Computing is used to improve computer science competences in school. For this purpose numerous devices and tools for earning knowledge exist, but only with few didactic concepts. Theoretically, there are a lot of overlaps between physical computing and scientific inquiry. The aim of my research is to learn from other sciences to improve physical computing in computer science education. It appears that computer science skills and especially scientific inquiry skills can be improved in this context. Thus we learn more about student's problems in computer science and can find supporting mechanisms.
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Personen KB IB clear | Niels Pinkwart , Sandra Schulz | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , physical computing | ||||||||||||||||||
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Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule |
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Volltext dieses Dokuments
Improving Scientific Inquiry through Physical Computing: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 751 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.