Classifying computing education papersprocess and results
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2008 (Seite 161 bis 172), 2008
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Zusammenfassungen
We have applied Simon's system for classifying computing education publications to all three years of papers from ICER. We describe the process of assessing the inter-rater reliability of the system and fine-tuning it along the way. Our analysis of the ICER papers confirms that ICER is a research-intensive conference. It also indicates that the research is quite narrowly focused, with the majority of the papers set in the context of programming courses. In addition we find that ICER has a high proportion of papers involving more than one institution, and high proportions of papers on the themes of ability/aptitude and theories and models of teaching and learning.
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Zitationsgraph
3 Erwähnungen
- ICER 2020 - International Computing Education Research Conference, Virtual Event, New Zealand, August 10-12, 2020 (Anthony V. Robins, Adon Moskal, Amy J. Ko, Renée McCauley) (2020)
- Computing Education Research Landscape through an Analysis of Keywords (Zacharoula K. Papamitsiou, Michail N. Giannakos, Simon, Andrew Luxton-Reilly) (2020)
- Past, Present and Future of Computing Education Research (Mikko Apiola, Sonsoles López-Pernas, Mohammed Saqr) (2023)
- Theory and Approaches to Computing Education Research (Arnold Pears, Mats Daniels, Anders Berglund)
- A Scientometric Perspective on the Evolution of the SIGCSE Technical Symposium: 1970–2021 (Sonsoles López-Pernas, Mikko Apiola, Mohammed Saqr, Arnold Pears, Matti Tedre)
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Volltext dieses Dokuments
Classifying computing education papers: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 269 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.