Zu finden in: ISSEP 2014 (Seite 150 bis 160), 2014
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Changing conditions and different educational concepts are widely spread problems of secondary education in Informatics. Due to this fact suitable teacher training can only be designed if the preconditions of Informatics teachers are being considered. Subjective theories play an important part in determining teachers´ lesson planning. In this qualitative study subjective theories of Informatics teachers about planning their lessons were examined. After a process of analysis and grouping of results five profiles could be established. They describe the variants of didactic structuring of teaching Informatics determined by varying subjective theories of the teachers. These differ in their perception of the teachers´ and students´ roles and in the explanations given for chosen teaching methods, contents and learning objectives. With these categories we could distinguish between â€the self-confident expertâ€, â€the student-oriented managerâ€, â€the creative pragmatistâ€, â€the inquisitive collector†and â€the prudent newcomerâ€.
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.