/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Computer Science without computers

new outreach methods from old tricks
Tim Bell, Jason Alexander, Isaac Freeman, Mick Grimley
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

A disturbing gap is emerging as the demand for qualified computer scientists increases, yet enrolments in CS courses have dropped dramatically since 2000. One of the reasons often given for this is the mismatch between what school students understand the subject to be, and what it really is. A major project based at Canterbury University is underway for school outreach to communicate to primary-school aged children what sort of ideas computer scientists work with. To avoid confusing the message with the medium, the programme does not use computers at all, but instead uses activities, games, magic tricks and competitions to show children the kind of thinking that is expected of a computer scientist.
The project, dubbed “CS Unplugged”, has recently enjoyed widespread adoption internationally, and substantial industry support. It is recommended in the ACM K-12 curriculum, it has influenced the official Korean school curriculum, and has been translated into Korean and Japanese with approximately 10 more translations in progress. The Unplugged outreach materials are freely available on the web, and new formats and activities are under development. This includes adaptations of the kinaesthetic activities for special needs children (including mobility and vision impairment); integration with other outreach tools such as the Alice language, and videos to help teachers understand how to use the material. This paper will explore why the programme is generating so much interest, and describe developments and adaptations that are being used for outreach around New Zealand as well as internationally.
Von Tim Bell, Jason Alexander, Isaac Freeman, Mick Grimley im Text Computer Science without computers (2008)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Tim Bell, SookKyoung Choi, Peter Denning, Peggy Israel Doerschuk, Soo Jin Jun, Won-Gyu Lee, Jiangjiang Liu, Judith Mann

Begriffe
KB IB clear
computer science unpluggedcomputer science unplugged, Curriculum / Lehrplancurriculum, Informatikcomputer science, Kinderchildren
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2007 ITiCSE 2007 (Janet Hughes, D. Ramanee Peiris, Paul T. Tymann) 3, 6, 1, 4, 8, 1, 1, 1, 8, 3, 3, 65727161027
2007   Creating a Science of Games7, 26, 1, 5, 8, 2, 2, 1, 3, 7, 5, 528405968
2008 ITiCSE 2008 (June Amillo, Cary Laxer, Ernestina Menasalvas Ruiz, Alison Young) 14, 7, 9, 2, 1, 9, 4, 2, 4, 4, 3, 63728361518
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2007 Pilot summer camps in computing for middle school girls (Peggy Israel Doerschuk, Jiangjiang Liu, Judith Mann) 3300
2007 local web  Computing is a Natural Science (Peter Denning) 10, 15, 2, 7, 9, 2, 8, 1, 4, 10, 13, 10162310980
2008 Designing offline computer science activities for the korean elementary school curriculum (SookKyoung Choi, Tim Bell, Soo Jin Jun, Won-Gyu Lee) 1200

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Computer Science without computers: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 365 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.