/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The effective use of a simple wiki to support collaborative learning activities

Pete Thomas, David King, Shailey Minocha
Publikationsdatum:
Zu finden in: Computer Science Education 4/2009 (Seite 293 bis 313), 2009
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The Open University in the UK delivers distance learning to its students. Traditionally, the students study independently of one another. With the aim of enhancing interactions and collaborations amongst students, two post-graduate courses introduced authentic, collaborative activities. This is easier to achieve now because of the availability of the wiki tool: a lightweight, web-based collaborative authoring environment. This article examines the effect of the wikis' functionality on the students' use of the tool, and the consequences of their engagement with one another and with the activities, and the learning opportunities offered by the use of wiki. This is a relatively large-scale study involving 56 wikis produced by over 250 students. The data were drawn from the two courses using a variety of research methods. A qualitative inductive analysis of the interview data was conducted to look for emergent themes in the data. The emergent themes were validated by cross-referencing the recorded comments in the wikis and course forums. We found that the limited functionality of wikis influenced how students engaged with the collaborative activities. Although all groups were able to author collaboratively the documents required for assessment, they did not always perceive the learning benefits intended by the course teams. This article expands upon our earlier research which highlighted the role of a dedicated discussion tool to complement a wiki when used in collaborative activities. This article will be of interest to academics aspiring to employ wikis on their courses and to practitioners who wish to realise the potential of wikis in facilitating information sharing and fostering collaboration within teams.
Von Pete Thomas, David King, Shailey Minocha im Journal Computer Science Education 4/2009 im Text The effective use of a simple wiki to support collaborative learning activities (2009)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Axel Bruns, Joseph T. Chao, Sharon Clark, Mary Cossarin, Ward Cunningham, Sal Humphreys, Diana Laurillard, Bo Leuf, Kevin R. Parker, Silvan Reinhold, Jim Rudolph, Linda Schwartz

Begriffe
KB IB clear
distance learning / Fernunterrichtdistance learning, Lernenlearning, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1996 local  Rethinking University Teaching (Diana Laurillard) 8, 8, 10, 8, 7, 16, 1, 1, 3, 2, 2, 2736346
2001  local  The Wiki Way (Bo Leuf, Ward Cunningham) 14, 16, 26, 8, 5, 8, 5, 1, 7, 4, 4, 41065494409
2005   WikiSym 200514, 14, 10, 12, 16, 14, 4, 4, 1, 3, 2, 2, 2696272042
2006 WikiSym 200611, 16, 18, 2, 5, 11, 4, 6, 2, 8, 10, 1048123122141
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2004 local web  Educational Wikis (Linda Schwartz, Sharon Clark, Mary Cossarin, Jim Rudolph) 10, 10, 8, 12, 16, 9, 2, 2, 2, 6, 1, 1, 1171361242
2005 local web  Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 13, 10, 18, 10, 1, 4, 4, 2, 3, 1, 1, 131961074
2006 local web  WikiTrails (Silvan Reinhold) 6, 7, 15, 13, 3, 2, 4, 2, 3, 1, 2, 29133896
2007 local web  Wiki as a Teaching Tool (Kevin R. Parker, Joseph T. Chao) 6, 9, 15, 19, 10, 2, 2, 4, 5, 4, 2, 216267939
2008 local web  Digital technologies and their role in achieving our ambitions for education (Diana Laurillard) 4, 4, 3, 6, 10, 11, 2, 1, 5, 3, 1, 1276314

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.