Digital technologies and their role in achieving our ambitions for education Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Educational policy aims are very ambitious: from pre-school to lifelong
learning they demand improvements in both quantity and quality, which are
multiplicative in their effects on teaching workload. It is difficult, therefore, to
achieve these aims effectively without rethinking our approach to teaching
and learning. Our essentially nineteenth century model of educational
institutions does not scale up to the requirements of a twenty-first century
society. Despite their potential to contribute to a rethink, digital technologies
have usually been used in a technology-driven way to upgrade our existing
educational models. There is an alternative: an education-driven approach to
the use of digital technologies to achieve our ambitions for education.
Von Diana Laurillard im Text Digital technologies and their role in achieving our ambitions for education (2008) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | John Dewey , Idit Harel , Seymour Papert , Günter Daniel Rey | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Lernenlearning , Schuleschool , Technologietechnology | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Kinder, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- Computer Science Education 4/2009 (2009)
- The effective use of a simple wiki to support collaborative learning activities (Pete Thomas, David King, Shailey Minocha) (2009)
- The Politics of Education and Technology - Conflicts, Controversies, and Connections (2013)
Volltext dieses Dokuments
Digital technologies and their role in achieving our ambitions for education: Artikel als Volltext (: , 575 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.