Heather J. Smith, Steve Higgins, Kate Wall, Jen Miller
Erstpublikation in: Journal of Computer Assisted Learning 21, pp91-101
Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Abstracts
This article reviews the literature concerning the introduction of interactive whiteboards
(IWBs) in educational settings. It identifies common themes to emerge from a burgeoning
and diverse literature, which includes reports and summaries available on the Internet. Although
the literature reviewed is overwhelmingly positive about the impact and the potential
of IWBs, it is primarily based on the views of teachers and pupils. There is insufficient
evidence to identify the actual impact of such technologies upon learning either in terms of
classroom interaction or upon attainment and achievement. This article examines this issue
in light of varying conceptions of interactivity and research into the effects of learning with
verbal and visual information.
This article reviews the literature about the introduction of interactive whiteboards (IWBs) as a pedagogical tool in educational settings, particularly use by teachers in schools. The review was undertaken as part of a research project funded by the Primary National Strategy to evaluate its ‘Embedding ICT in the Literacy and Numeracy strategies’ pilot project. This project investigated the impact of the use of IWBs for literacy and mathematics in Years 5 and 6 of the primary school (pupils aged 9–11 years) between 2003 and 2004. In particular, the evaluation looked to identify any impact on classroom interaction, on teachers’ perceptions and on pupils’ attainment, progress and attitudes. This review therefore concentrates on the evidence available in these areas.
Interactive whiteboards: boon or bandwagon?: Artikel als Volltext (: , 118 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2014-12-11)
Search at other places
Beat and dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.