The Design of Personal Mobile Technologies for Lifelong LearningErstpublikation in: Computers & Education, 34 (2000) 177-193
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Zusammenfassungen
This paper sets out a framework for the design of a new genre of educational
technology: personal (handheld or wearable) computer systems that support learning
from any location throughout a lifetime. We set out a theory of lifelong learning
mediated by technology and indicate how it can provide requirements for the software,
hardware, communications and interface design of a handheld learning resource, or
HandLeR. The paper concludes with a description and formative evaluation of a
demonstrator system for children aged 7 to 11.
Von Mike Sharples im Text The Design of Personal Mobile Technologies for Lifelong Learning (2000) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Adele Goldberg , Alan Kay | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , DynabookDynabook , Evaluationevaluation , Handheld / PDAHandheld , Handheld / PDA in schoolHandheld / PDA in school , HCI/MMI (Human-Computer-Interaction)Human-Computer-Interaction , Lebenslanges Lernenlifelong learning , Lernenlearning , mobile learningmobile learning , One-to-One-ComputingOne-to-One-Computing , Technologietechnology , Wearable ComputingWearable Computing | |||||||||||||||||||||||||||
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Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Ein Notebook pro StudentIn (ENpS), Notebooks an Schulen, Schule |
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Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.