/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The Pedagogical Potential of Interactive Whiteboards 2.0

Euline Cutrim Schmid
Zu finden in: Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning (Seite 491 bis 505), 2008 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language LearningIn this chapter, I will draw upon the findings of a case study carried out in a private German integrated school to discuss how the IWB technology can be used as a useful resource for the implementation of an activity-rich, autonomy-enhancing, project-based approach to language teaching.
Von Euline Cutrim Schmid im Buch Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning (2008) im Text The Pedagogical Potential of Interactive Whiteboards 2.0
Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language LearningThis chapter discusses the transformative potential of interactive whiteboard (IWB) technology by considering two main factors: a) the role played by teachers in the realization of this potential and b) the IWB applications that create new opportunities for transformative learning. The main focus will be on how IWB technology and WEB 2.0 tools can be combined to support constructivist practice in the language classroom. The term "IWB 2.0" (Wenger, 2007) has already been coined to describe the possibilities of melding IWB technology with Web 2.0 tools. However, there is a need for more extensive discussion of how this could be done in practice.
Von Euline Cutrim Schmid im Buch Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning (2008) im Text The Pedagogical Potential of Interactive Whiteboards 2.0
Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language LearningThe first part of this chapter discusses the transformative potential of Interactive Whiteboards (IWBs), by analyzing the opportunities of using this technology in conjunction with Web 2.0 tools to support constructivist practice in the language classroom. The second part draws upon research data and literature review results to examine the role played by teachers in the realization of this potential. A special focus has been placed on the various evolutionary stages that teachers go through as they integrate IWB technology into their teaching. The research data derives from a case study conducted with nine English teachers from a secondary school in Germany. The study was conducted within an interpretative research paradigm, and data were collected via qualitative research instruments, namely interviews, classroom observations and the video recording of one IWB training session. Research findings revealed that the teachers investigated were gradually becoming aware of the transformative potential of IWB technology.
Von Euline Cutrim Schmid im Buch Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning (2008) im Text The Pedagogical Potential of Interactive Whiteboards 2.0

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Marc Prensky , Lew Semjonowitsch Vygotsky

Fragen
KB IB clear
Fördern interaktive Whiteboards das Lernen?
Führen interaktive Whiteboards zu vermehrtem Frontalunterricht?

Begriffe
KB IB clear
Interaktive Whiteboardsinteractive whiteboard , LehrerInteacher , Lernenlearning , Sprachelanguage , Sprachenlernenlanguage learning
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1930 local  Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 5, 9, 180, 197, 131, 5, 3, 5, 9, 17, 6, 10 184 39 10 2718
2011  local  The Digital Divide (Mark Bauerlein) 2, 5, 5, 3, 9, 22, 2, 2, 3, 16, 2, 5 183 39 5 2248
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2001 local web  Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 2, 11, 7, 2, 12, 29, 2, 4, 2, 10, 5, 9 141 10 9 4577

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

The Pedagogical Potential of Interactive Whiteboards 2.0: Article als Fulltext-PDF (IGI-Global) (lokal: PDF, 1009 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-02-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.