Mobile, wireless, connectedInformation clouds and learning
Mark van t Hooft
Zu finden in: Emerging technologies for learning III (Seite 30 bis 46), 2008
|
|
Diese Seite wurde seit 14 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Mark van’t Hooft looks at the implications for education of the convergence of
mobile devices, pervasive wireless connectivity, and internet applications and
services. These are redefining the way we live, play, work and learn, creating
new opportunities for rich, personalised experiences. Mark describes some
examples of how these technologies are being used to transform learning and
discusses the barriers and issues to their effective use. He warns that formal
education risks becoming less relevant if we don’t take advantage of the new
opportunities for learning enabled by these developments.
Von Klappentext in der Broschüre Emerging technologies for learning III (2008) im Text Mobile, wireless, connected Dieser Text erwähnt ...
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Daten, del.icio.us, LehrerIn, NetVibes, Schule, Unterricht, Wireless Computing an Schulen |
Tagcloud
1 Erwähnungen
- Mobile phones as cultural resources for learning - an analysis of mobile expertise, structures and emerging cultural practices (Ben Bachmair, Norbert Pachler, John Cook) (2009)
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.