Toolbox or Trap?Course Management Systems and Pedagogy
Lisa M. Lane
Zu finden in: Educause Quarterly 2/2008, 2008
|
|
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The default design of commercial course management systems limits instructional creativity and pedagogical approaches, particularly for novice users.
Von Lisa M. Lane im Text Toolbox or Trap? Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Ilias |
Tagcloud
Zitate aus diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel
By virtue of their intent and design, course management systems impose limitations on instructional creativity and approach. They aren't designed to encourage innovative teaching. As products marketed to institutions to help them integrate resources, they are designed along the lines of inventory control or commercial enterprise applications.
von Lisa M. Lane im Journal Educause Quarterly 2/2008 (2008) im Text Toolbox or Trap? With the emergence of new learning management systems and virtual learning environments based on alternative pedagogy, and the advent of Web 2.0 applications such as blogs, wikis, and social networking, one thing has become clear: the standardized nature of integrated commercial systems is limiting pedagogy. Although particularly an issue for novice users, it can even pose problems for experienced online instructors.
von Lisa M. Lane im Journal Educause Quarterly 2/2008 (2008) im Text Toolbox or Trap? 1 Erwähnungen
- Lernplattformen in Schulen - Ansätze für E-Learning und Blended Learning in Präsenzklassen (Dominik Petko) (2010)
Volltext dieses Dokuments
Toolbox or Trap?: Artikel als Volltext (: , 307 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-06-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.