Computer Science in English High SchoolsWe Lost the S, Now the C Is Going
Martyn Clark, Roger D. Boyle
Publikationsdatum:
Zu finden in: Informatics Education - The Bridge between Using and Understanding Computers (Seite 83 bis 93), 2006
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
High Schools in England began to teach computing long before the advent of the personal computer and the graphical user interface
made it possible to teach aspects of information technology skills to non-specialists. We demonstrate that early high school
computing was highly consistent with academic and professional practice. This consistency was eroded from the mid-1980s when
the English school curriculum began to emphasise IT skills at the expense of computer science. We explain this development
and argue that it helps to account for the growing difficulty in attracting students to university study in the discipline.
Finally, we consider some current developments in the English high school curriculum, and reason that they raise concerns
that they worsen prospects for the study of computer scienc
Von Martyn Clark, Roger D. Boyle im Konferenz-Band Informatics Education - The Bridge between Using and Understanding Computers im Text Computer Science in English High Schools (2006) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
1 Erwähnungen
- Teaching Fundamental Concepts of Informatics - 4th International Conference on Informatics in Secondary Schools - Evolution and Perspectives, ISSEP 2010, Zurich, Switzerland, January 13-15, 2010 (Juraj Hromkovic, Rastislav Královic, Jan Vahrenhold) (2010)
- Sustaining Informatics Education by Contests (Valentina Dagienė)
Volltext dieses Dokuments
Computer Science in English High Schools: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 108 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-10-11) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.