/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Complex Thought, Conceptual Maps And CmapTools

Liviana Giombini
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Second International Conference on Concept MappingThe increasing percentage of dyslexia together with low cultural levels which have been noticed in the most industrialized western countries denounce a diffuse and alarming incapacity in cognitive reading of reality interrelated to the own culture. So, where’s the problem? It ‘s in the lack of synchronization between the world’s shape (things around us) and the model of access to the world as it is practiced and taught. The organ of language of new generations develops in a context where its contents are given in a sketchy, chaotic way, in constant evolution with demands for competence to handle this new modality. If for thousands of years a specific cultural model that had used the linearity as a representative form of the linguistic meaning (e.g. the alphabets) is prevailing, the learning brains has adapted to that method. On the other hand, when the reticular complexity of representative forms is prevailing like nowadays, it’ll be necessary to use teaching models based on this new competence For some years, we are experimenting competent models for the development of The language organ that show how the attribution of meaning and language competence (which are basic strategies and cognitive categories already present at the natural language-thought level) become decisive for the development of the scientific and organized thought, because for a child “the voice of reality as for a mathematician is in the symbol’s meaning”. (R.Thom1988). This paper describes the experiences and the practices (teaching based on narration, teaching with concrete aims using conceptual maps and hyper-textual writing as for communication and representation) that help the natural development of language faculties in normal daily teaching and, in this specific case, they combine competence and meta-cognition in order to teach the mind to learn and to use computer technology and Internet (real cognitive branches for the own use) in the most profitable way, thanks to CmapTools.
Von Liviana Giombini im Konferenz-Band Second International Conference on Concept Mapping (2006) im Text Complex Thought, Conceptual Maps And CmapTools

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Mario Arroyo, Alberto J. Cañas, Roger Carff, Rodrigo Carvajal, Noam Chomsky, Richard Dawkins, Thomas Eskridge, Liviana Giombini, Gloria Gómez, D. B. Gowin, Greg Hill, James Lott, Joseph D. Novak, Niranjan Suri

Aussagen
KB IB clear
Concept Maps fördern das Lernenconcept maps foster learning

Begriffe
KB IB clear
Cmap Tools, Concept MapConcept Map, Concept Mapping SoftwareConcept Mapping Software, Hypertexthypertext, Lesekompetenz, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school, Schreibenwriting, Schuleschool, Sprachelanguage
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1969 Aspekte der Syntax-Theorie (Noam Chomsky) 1, 2, 7, 5, 3, 7, 11, 5 392541
1971 Problems of Knowledge and Freedom (Noam Chomsky) 4200
1976 local  The Selfish Gene (Richard Dawkins) 1, 2, 4, 1, 1, 2, 5, 3, 2, 6, 8, 1 28911703
1980  local  Regeln und Repräsentationen (Noam Chomsky) 1, 3, 8, 2, 3, 1, 5, 7, 3, 5, 5, 3 112636439
1985  local  Learning how to learn (Joseph D. Novak, D. B. Gowin) 4, 10, 1, 7, 7, 6, 8, 4, 1, 8, 5, 3 403732234
1998  local  Learning, Creating, and Using Knowledge (Joseph D. Novak) 12, 1, 4, 10, 2, 2, 5, 3, 3, 5, 9, 1 195312138
2005 local web  Concept Maps: Theory, methodology, technology Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Alberto J. Cañas, F. M. González, Joseph D. Novak) 12, 1, 5, 2, 2, 5, 3, 6, 5, 6, 9, 3 1210332077
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2005 local web  From Thought Conceptual Maps CmapTools as a Writing System (Liviana Giombini) 21000
2005 local web  CmapTools (Alberto J. Cañas, Greg Hill, Roger Carff, Niranjan Suri, James Lott, Gloria Gómez, Thomas Eskridge, Mario Arroyo, Rodrigo Carvajal) 6, 1, 5, 7, 2, 1, 8, 2, 2, 7, 5, 2 6132755

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Kinder, LehrerIn, Schreiben am Computer, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Complex Thought, Conceptual Maps And CmapTools: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 827 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Konferenz-Paper ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.