Informal learning with mobile devicesmoblogging as learning resource?
Mette Berth
Publikationsdatum:
Zu finden in: Informal Learning and Digital Media, 2006
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Sechs dänische Schüler erhielten den Auftrag, mit ihrem Mobiltelefon Fotos aus ihrem Leben zu machen, auf Flickr hochzuladen und gewisse Bilder für einen Aufsatz zu verwenden.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 19.02.2009The paper describes the progression of a learning experiment with high school students producing
moblogs (mobile weblogs) outside of the school environment and focuses especially on the
reflective aspects of the moblogs as an expression of the reflective practicum (Schön 1987,
DESECO 2003). Through an analysis of my data I will centre my discussion around the value of
this informal approach for learning purposes and discuss what kind of reflective competencies come
into play here (Nesta Futurelab 2004a, 2004b). The theoretical framework for this article also draws
on social learning theory (Lave & Wenger 1991, 2003).
Von Mette Berth im Konferenz-Band Informal Learning and Digital Media im Text Informal learning with mobile devices (2006) This paper describes a learning experiment in which eight Danish high schoolers were loosely
instructed in how to make a 'moblog' (mobile weblog) using the photoblogging site Flickr. The
students' assignment was to take pictures of their everyday life for a week with their camera phones
and then to incorporate some of the pictures into a Danish essay on a 'good experience'. Thus the
moblogs were used as a room for reflection and framing of their daily life. The moblogging
experiment in particular serves as a basis for discussing whether mobile phones might facilitate
learning processes, thus placing the experiment in the budding academic field of mobile learning.
Von Mette Berth im Konferenz-Band Informal Learning and Digital Media im Text Informal learning with mobile devices (2006) Bemerkungen
Leider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Jean Lave , Donald A. Schön , Etienne Wenger | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | flickr , informal learninginformal learning , Lernenlearning , mobile learningmobile learning , Mobiltelefonmobile phone , Mobiltelefone in der Schulecell phones in learning , SMSText messaging , Weblogsblogging , Weblogs in educationWeblogs in education | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | del.icio.us, formal learning, Handyverbot in der Schule, iPhone, Projektschule Goldau, RSS |
Tagcloud
Zitate aus diesem Konferenz-Paper
In the coming years, children will be coming into classrooms with increasingly powerful mobile
technology that has the potential to disrupt classrooms as environments of carefully managed
conversation. This is a real conflict, because for now it results in the exclusion of mobile technology
in the classroom. At the same time, however, these devices have the potential to create new worlds
through enriched interaction. Such interaction is expressed e.g. through the means of talking, texting
and taking pictures with a mobile phone.
von Mette Berth im Konferenz-Band Informal Learning and Digital Media im Text Informal learning with mobile devices (2006) Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Mobile Learning - Potenziale, Einsatzszenarien und Perspektiven des Lernens mit mobilen Endgeräten (Claudia de Witt, Almut Sieber) (2013)
- 5. Informelles Mobiles Lernen (Matthias Rohs)
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Konferenz-Paper ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.