Tablet PCs in schoolsCase study report
BECTA, P. Twining, E. Evans, D. Cook, J. Ralston, I. Selwood, A. Jones, J. Underwood, G. Dillon, E. Scanlon
,
|
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This review provides an analysis of Tablet PC use, based on case studies from twelve English schools. It is a companion publication to Tablet PCs in schools: A review of literature and selected projects.
Von Klappentext in der Broschüre Tablet PCs in schools (2005) This report provides an analysis of twelve case studies involving schools in England that were using Tablet PCs. The analysis is complemented by brief individual reports describing aspects of how each of these schools was using Tablet PCs.
Von P. Twining, E. Evans, D. Cook, J. Ralston, I. Selwood, A. Jones, J. Underwood, G. Dillon, E. Scanlon in der Broschüre Tablet PCs in schools (2005) The key findings emerging from the case studies were
that Tablet PCs:
• for maximum benefit, needed to be used in
conjunction with a wireless network
• needed to be introduced in a planned way that
took full account of the school’s vision, as well as of
the technical infrastructure, support and staff
development, and day-to-day management issues
Von P. Twining, E. Evans, D. Cook, J. Ralston, I. Selwood, A. Jones, J. Underwood, G. Dillon, E. Scanlon in der Broschüre Tablet PCs in schools (2005) - increased the amount of ICT use and the degree of integration of ICT across the curriculum
- at some schools were used effectively to replace an ICT suite and thus free up space
- increased motivation, and hence were likely to have a positive impact on learning outcomes
- supported moves to more independent and collaborative study
- used with a wireless data projector, provided a better solution than a desktop or laptop and hardwired interactive whiteboard
- were seen as being more versatile than laptops, although the higher price of Tablet PCs relative to similarly specified laptops was prohibitive.
Diese Broschüre erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Schrift , Schuleschool , Tablet PCTablet PC , Tablet PCs in educationTablet PCs in education |
Diese Broschüre erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | DyKnow, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Einträge in Beats Blog
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen
- Singapore Tablet PC Program Study - Volume 1: Technical Findings (SRI International, Marie A. Bienkowski, Geneva Haertel, Ryoko Yamaguchi, Andres Molina, Frank Adamson, Lynne Peck-Theis) (2005)
- Integration von Tablet PCs im Rahmen des Medieneinsatzes einer gymnasialen Oberstufe - Endbericht (Björn Eric Stolpmann, Stefan Welling) (2009)
- Tablets in Schule und Unterricht - Forschungsmethoden und -perspektiven zum Einsatz digitaler Medien (Jasmin Bastian, Stefan Aufenanger) (2017)
- Methods matter (Stefan Welling)
Volltext dieses Dokuments
Tablet PCs in schools: Gesamtes Buch als Volltext (: , 661 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2011-03-28) |
Anderswo suchen
Beat und diese Broschüre
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er diese Broschüre ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt ein physisches und ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat hat diese Broschüre auch schon in Blogpostings erwähnt.