/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Making Computer Science Attractive to High School Girls with Computational Thinking Approaches

A Case Study
Oshani Seneviratne
Zu finden in: Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (Seite 21 bis 32), 2017    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Juli 2017. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

Computational thinking is a fundamental skill that extends beyond computer science. Conceptually it involves logic, algorithms, patterns, abstraction, and evaluation. The approach for developing a computational mind-set may involve experimenting, creating, debugging, and collaborating. Due to certain implicit biases and societal and cultural factors, girls may not be exposed to these computational thinking concepts and approaches. This has resulted in a decrease in the number of women in computer science since the 1980s. This chapter summarizes some of the challenges faced when teaching introductory computer science to high school girls and the approaches taken to overcome those challenges.

Von Oshani Seneviratne im Buch Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (2017) im Text Making Computer Science Attractive to High School Girls with Computational Thinking Approaches

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 2
2017