/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Students' perceptions of the differences between formal and informal learning

Jonas Boustedt, Anna Eckerdal, Robert McCartney, Kate Sanders, Lynda Thomas, Carol Zander
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2011 (Seite 61 bis 68), 2011
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Research has shown that most learning in the workplace takes place outside of formal training and, given the swiftly changing nature of the field, computer science graduates more than most workers, need to be able to learn computing topics outside of organized classes.

In this paper we discuss students' perceptions of the difference between formal and informal learning of computing topics, based on three datasets: essays collected from a technical writing course at a single university; the results of a brainstorming exercise conducted in the same course; and semi-structured interviews conducted at six institutions in three countries.

The students report strengths and weaknesses in informal learning. On the one hand, they are motivated, can choose their level of learning, can be more flexible about how they learn, and often retain the material better. On the other hand, they perceive that they may miss important aspects of a topic, learn in an ad hoc way, and have difficulty assessing their learning.

Von Jonas Boustedt, Anna Eckerdal, Robert McCartney, Kate Sanders, Lynda Thomas, Carol Zander im Konferenz-Band ICER 2011 im Text Students' perceptions of the differences between formal and informal learning (2011)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Jay Cross, Brian Dorn, Mark Guzdial

Begriffe
KB IB clear
formal learningformal learning, informal learninginformal learning, Informatikcomputer science
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006ICER 2006 (Richard J. Anderson, Sally Fincher, Mark Guzdial) 3, 2, 4, 1, 5, 3, 3, 6, 4, 10, 8, 52043568
2006    Informal Learning (Jay Cross) 4, 5, 2, 3, 8, 3, 4, 16, 7, 14, 7, 932989891
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006    Graphic designers who program as informal computer science learners (Brian Dorn, Mark Guzdial) 2, 1, 2, 1, 3, 1, 3, 6, 3, 4, 2, 137132

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Students' perceptions of the differences between formal and informal learning: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 430 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 10
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 211111212212
20162017