An Empirical Evaluation of Using Constructive Classroom Activities to Teach Introductory ProgrammingMark J. Van Gorp, Scott Grissom
Publikationsdatum:
Zu finden in: Computer Science Education 3/2001 (Seite 247 bis 260), 2001
|
![]() |

Zusammenfassungen
Computer science teaching is often based upon the traditional lecture format. However, this methodology may not be the best way to help many students actively understand underlying concepts. This paper explores an alternative pedagogical approach that emphasizes constructive and collaborative learning in CS1 classrooms. After briefly discussing constructivism and providing examples of constructivist techniques in CS1, empirical research results are provided. These results arise from a study that compares different CS1 sections that utilized the techniques at varying frequencies. A positive correlation was found between frequency and mean final exam scores. However, no pair-wise differences between sections were statistically significant. These outcomes and others are discussed in addition to future research design implications.
Von Mark J. Van Gorp, Scott Grissom im Journal Computer Science Education 3/2001 im Text An Empirical Evaluation of Using Constructive Classroom Activities to Teach Introductory Programming (2001)
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...
![]() Personen KB IB clear | Catherine Twomey Fosnot, Burrhus F. Skinner | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Konstruktivismusconstructivism, Lernenlearning, ![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt nicht... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Behaviorismus |
Tagcloud
Zitationsgraph
Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)
1 Erwähnungen 
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Biblionetz-History 
Falls Ihnen diese Seite gefallen hat
Webtechnisches
Inbound: 000002
Outbound: 000008
Besucher(09.18): 000002 *
Besucher Total : 000070 *
Erster Eintrag:24.04.2014
Letzter Eintrag:30.03.2018
HTML-File: 05.10.2018
(c) beat.doebe.li 1996-2018 Dies ist eine Seite aus Beats Biblionetz (https://beat.doebe.li/bibliothek/)
Mail: bibliothekar@doebe.li Die offizielle und stabile Adresse lautet https://beat.doebe.li/bibliothek/t16193.html
Beats Biblionetz ist Teilnehmer des Partnerprogramms von Amazon Europe S.à.r.l.
Beat Döbeli Honegger ist bei Google+
*(ohne Suchmaschinen und ohne Proxy-Verluste)