/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

Constructivism

Theory, Perspectives, and Practice
Buchcover
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Drawing on the psychological works of Piaget and Vygotsky, constructivism has merged as a leading theory in curriculum teaching. This work examins the theories of constructivism and its relationship to teaching and learning.
Von Klappentext im Buch Constructivism (1996)
This enduring bestseller remains the most comprehensive examination of constructivism and its relationship to teaching and learning. Closing the gap between theory and practice, well-known scholars make constructivism accessible by showing its application in everyday classrooms. Building on the success of the first edition, the authors have completely updated this popular text and expanded its scope to include examples of constructivist teaching across all grade levels and disciplines. An ambitious revision of a now classic text, Constructivism: Theory, Perspectives, and Practice, Second Edition is an invaluable resource for practicing teachers, teacher educators, and curriculum specialists in mathematics, science, social studies, and language arts. Analyzing both "traditional" and "progressive" education, Dr. Dewey here insists that neither the old nor the new education is adequate and that each is miseducative because neither of them applies the principles of a carefully developed philosophy of experience. Many pages of this volume illustrate Dr. Dewey's ideas for a philosophy of experience and its relation to education. He particularly urges that all teachers and educators looking for a new movement in education should think in terms of the deeped and larger issues of education rather than in terms of some divisive "ism" about education, even such an "ism" as "progressivism." His philosophy, here expressed in its most essential, most readable form, predicates an American educational system that respects all sources of experience, on that offers a true learning situation that is both historical and social, both orderly and dynamic.
Von Klappentext im Buch Constructivism (1996)

iconDieses Buch erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Konstruktivismusconstructivism, Lernenlearning

iconDieses Buch erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Behaviorismus

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconStandorte Eine Liste von Orten, wo das Objekt physisch vorhanden ist.

IFE (Eq 57 )

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
ConstructivismEPaperback-119960807734888SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de
ConstructivismE--220050807745707SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de
ConstructivismEGebunden-119960807734896SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de

iconBeat und Dieses Buch

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Buch ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 424164
Verweise von diesem Buch 2
Webzugriffe auf Dieses Buch 
20042005200620072008200920102011201220132014201520162017