/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Using Computer Games as Programming Assignments for University Students and Secondary School Pupils

Monika Tomcsányiová
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Programming is an inherent part of informatics both at university and at primary, secondary and high schools in Slovakia. In our paper we describe programming oriented courses attended by our university students - the pre-service teachers. Further we describe programming knowledge and skills of secondary school pupils. We present a certain type of a computer game that we use already for several years as a motivation when teaching programming both at university and with younger children. As an example we focus on one assignment which was first presented to our university students as a final test after a programming course in Imagine. The same assignment was rewritten for 10-15 years old children and used in a programming competition Imagine Logo Cup 2012. We also present two different approaches to the solution of this assignment - one using object-oriented programming and one without objects.

Von Monika Tomcsányiová im Konferenz-Band Informatics in Schools - Sustainable Informatics Education for Pupils of all Ages (2013) im Text Using Computer Games as Programming Assignments for University Students and Secondary School Pupils

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Computerspielecomputer game, LehrerInteacher, LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language), Motivationmotivation, Programmierenprogramming, Universitätuniversity

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 6
Webzugriffe auf dieses Kapitel 11131121214121114212212111132
20132014201520162017