/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

From Handheld Collaborative Tool to Effective Classroom Module

Embedding CSCL in a Broader Design Framework
Jeremy Roschelle, Ken Rafanan, Gucci Estrella, Miguel Nussbaum, Susana Claro
Zu finden in: CSCL 2009, 2009   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Jeremy RoschelleMiguel NussbaumThe TechPALS project expanded a general-purpose handheld CSCL tool (from Chile) to a 3-week classroom module for primary school mathematics (in the United States). To go from tool to module we articulated a framework for an effective CSCL practice– including curricular fit, training materials, pedagogical guidance, formative and summative assessments, and logistical support. In parallel, to meet requirements of the U.S. Department of Education, we conducted classroom experiments to investigate the achievement differences between students who were randomized to use either TechPALS or a non-CSCL product. In this paper, we examine the design changes from initial classroom pilot tests to eventual attainment of statistically significant results, emphasizing the integration of technology, activity designs, and broader educational practices that was required to achieve impacts in ordinary, low-income schools. Based on these results, we recommend a “curricular activity system” framework to support effective CSCL practices.
Von Jeremy Roschelle, Ken Rafanan, Gucci Estrella, Miguel Nussbaum, Susana Claro im Konferenz-Band CSCL 2009 (2009) im Text From Handheld Collaborative Tool to Effective Classroom Module

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Roy Pea, Jeremy Roschelle

Begriffe
KB IB clear
CSCLComputer-Supported Collaborative Learning, Handheld / PDAHandheld, Handheld / PDA in schoolHandheld / PDA in school
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2002   Computer Support for Collaborative Learning (Gerry Stahl) 1, 1, 1, 1, 4, 4, 5, 5, 2, 6, 5, 8445081293
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2002    A walk on the WILD side (Jeremy Roschelle, Roy Pea) 1, 1, 1, 1, 1, 2, 2, 1, 1, 2, 2, 816178984

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalFrom Handheld Collaborative Tool to Effective Classroom Module: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 154 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 8
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 15114124111247112315144312332223221122121113111221132211211124
200920102011201220132014201520162017