/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

A walk on the WILD side

How wireless handhelds may change CSCL
Erstpublikation in: International Journal of Cognition and Technology, 1(1), 145-168
Publikationsdatum:
Zu finden in: Computer Support for Collaborative Learning (Seite 51 bis 60), 2002   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Jeremy RoschelleRoy PeaDesigns for CSCL applications usually presume a desktop/laptop computer. Yet future classrooms are likely to be organized around Wireless Internet Learning Devices (WILD) that resemble graphing calculators or Palm handhelds, connected by short-range wireless networking. WILD learning will have physical affordances that are different from today’s computer lab, and different from classrooms with 5 students per computer. These differing affordances may lead to learning activities that deviate significantly from today’s images of K-12 CSCL activities. Drawing upon research across a range of recent handheld projects, we suggest application-level affordances around which WILD-based CSCL has begun to organize:
  • (a) augmenting physical space,
  • (b) leveraging topological space,
  • (c) aggregating coherently across all students,
  • (d) conducting the class, and
  • (e) act becomes artifact.
We speculate on how CSCL research may consequently evolve towards a focus on kinds of systemic coupling in an augmented activity space.
Von Jeremy Roschelle, Roy Pea im Text A walk on the WILD side (2002)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Carl Bereiter, Phyllis Blumenfeld, Sharon Derry, Pierre Dillenbourg, Douglas C. Engelbart, Barry Fishman, Timothy D. Koschmann, Joseph Krajcik, Susanne Lajoie, Ron Marx, Donald A. Norman, Cathleen Norris, Roy Pea, Marlene Scardamalia, Elliot Soloway, David Traum

Aussagen
KB IB clear
Computerräume in Schulen sind nicht mehr zeitgemäss.

Begriffe
KB IB clear
CSCLComputer-Supported Collaborative Learning, Handheld / PDAHandheld, Handheld / PDA in schoolHandheld / PDA in school, Lernenlearning, microworldmicroworld, Peer to Peer Networking (P2P)Peer to Peer Networking, Ubiquitous ComputingUbiquitous Computing
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1968    Augmenting Human Intellect (Douglas C. Engelbart) 6, 1, 6, 2, 4, 4, 2, 8, 6, 2, 2, 119141882
1992Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (Erik De Corte, Marcia C. Linn, Heinz Mandl, Lieven Verschaffel) 8, 4, 2, 3, 2, 2, 4, 12, 6, 2, 2, 533675236
1993Computers as Cognitive Tools (Susanne Lajoie, Sharon Derry) 2, 3, 1, 3, 3, 2, 2, 5, 2, 1, 2, 21752529
1994    Things That Make Us Smart (Donald A. Norman) 3, 2, 1, 3, 3, 3, 2, 8, 6, 2, 3, 2254323156
1996CSCL (Timothy D. Koschmann) 4, 4, 2, 4, 4, 4, 2, 9, 10, 8, 2, 5995051071
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1992   Augmenting the Discourse of Learning with Computer-Based Learning Environments (Roy Pea) 5, 3, 3, 3, 1, 2, 1, 8, 4, 1, 3, 25142111
1994    Computer Support for Knowledge-Building Communities (Marlene Scardamalia, Carl Bereiter) 8, 12, 18, 17, 5, 5, 2, 12, 10, 3, 2, 350731408
1996    Paradigm shifts and instructional technology (Timothy D. Koschmann) 4, 3, 2, 4, 3, 3, 1, 5, 6, 5, 3, 410324215
1999    Does a shared screen make a shared solution? (Pierre Dillenbourg, David Traum) 4, 3, 2, 1, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 2, 1351993
2001    Handheld Devices are Ready-at-Hand (Elliot Soloway, Cathleen Norris, Phyllis Blumenfeld, Barry Fishman, Joseph Krajcik, Ron Marx) 9, 2, 3, 4, 5, 5, 3, 11, 8, 8, 1, 2161721064

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

icon15 Erwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW A walk on the WILD side: Article as Preprint (lokal: PDF, 120 kByte; WWW: Link OK 2018-09-11)
LokalAuf dem WWW A walk on the WILD side: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 120 kByte; WWW: Link OK 2018-09-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.