/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

mLearn 2008



Teil der mlearn Conferences
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconBemerkungen zu diesem Konferenz-Band

Norbert PachlerBen BachmairIn 2008 mLearn was under the metaphorical banner of ‘the bridge from text to context’, in part motivated by the location of the conference, Ironbridge in Shropshire, the birthplace of the Industrial Revolution, as well as the increasing importance of location awareness. The choice of conference theme, unsurprisingly, reflected changing priorities in the field. In part, the 2008 papers show that the growing functionalities of mobile devices are leading to an extension of traditional notions of context, normally bound up with spatial proximity, through social networking tools across existing geographical and socio-economic boundaries. Among other things, the 2008 conference problematised issues around the relationship between discourse, identity and knowledge in ever more global contexts in learning with increasingly ubiquitous mobile technologies in and across formal, informal and work-based contexts. Whilst the number of practical examples of use of mobile devices for pedagogical purposes in and across a number of spheres and sectors of education is undoubtedly growing – most noticeable in 2008 we saw the growth in the number of large(r) scale projects (city-, Local Authority-, sector-wide) reported on –, the extent to which that work is underpinned by explicit theoretical considerations remains limited as does the number of papers that address conceptual and theoretical considerations. Nevertheless, the number of conceptually and theoretically underpinned papers is growing with a number of presenters, for example, trying to use Activity Theory as analytical frame for explaining their data. This might well have been linked to Yrjö Engeström bring one on the keynote speakers in Telford. Judging by the 2008 proceedings, whilst mobile learning has clearly matured and consolidated, it still has some way to go before it can be said to be theoretically grounded.
Von Norbert Pachler, Ben Bachmair, John Cook im Buch Mobile Learning (2010) im Text Mobile Learning: A Topography auf Seite 51

iconDieser Konferenz-Band erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
mobile learningmobile learning

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

Beyond Mobile Learning Workshop

The CSCL Alpine Rendez-Vous

(Inmaculada Arnedillo-Sánchez, Mike Sharples, Giasemi Vavoula) (2007)    

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und Dieser Konferenz-Band

Beat hat Dieser Konferenz-Band während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieser Konferenz-Band 64
Verweise von diesem Konferenz-Band 1
Webzugriffe auf Dieser Konferenz-Band 4342645216322171232112111114221131326411222221113121413221
20102011201220132014201520162017