Errors (Usability-Dimension) Errors (Usability-Dimension)
Diese Seite wurde seit 15 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
BiblioMap
Definitionen
The system should have a low error rate, so that users make few errors during the use of the sysem, and so that if they do make errors they can easily recover from them. Further, catastrophic errors must not occur.
Von Jakob Nielsen im Buch Usability Engineering (1994) im Text What is Usability? auf Seite 26Bemerkungen
Usability has multiple components and is traditionally associated with [the] ... five usability attributes: learnability, efficiency, memorability, errors, satisfaction.
Von Jakob Nielsen im Buch Usability Engineering (1994) im Text What is Usability? auf Seite 26Verwandte Objeke
Verwandte Begriffe (co-word occurance) | Learnability (Usability-Dimension)Learnability(0.73), Satisfaction (Usability-Dimension)Satisfaction (Usability-Dimension)(0.38), Memorability (Usability-Dimension)Memorability(0.38), Efficiency (Usability-Dimension)Efficiency(0.06) |
Statistisches Begriffsnetz
Zitationsgraph
5 Erwähnungen
- Usability Engineering (Jakob Nielsen) (1994)
- Kompendium E-Learning (Helmut M. Niegemann, Silvia Hessel, Dirk Hochscheid-Mauel, K. Aslanski, M. Deimann, Gunter Kreuzberger) (2003)
- What we know about CSCL and implementing it in higher education (Jan-Willem Strijbos, Paul A. Kirschner, Rob L. Martens) (2004)
- Designing sociable CSCL Environments - Applying Interaction Design Principles (Paul A. Kirschner, Karel Kreijns)
- Medienkompass 2 (Daniel Ammann, Urs Ingold, Flurin Senn, Silvie Spiess, Friederike Tilemann) (2008)