Satisfaction (Usability-Dimension) Satisfaction (Usability-Dimension)
Diese Seite wurde seit 19 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
BiblioMap
Definitionen
The system should be pleasant to use, so that users are subjectively satisfied when using it; they like it.
Von Jakob Nielsen im Buch Usability Engineering (1994) im Text What is Usability? auf Seite 26Bemerkungen
Usability has multiple components and is traditionally associated with [the] ... five usability attributes: learnability, efficiency, memorability, errors, satisfaction.
Von Jakob Nielsen im Buch Usability Engineering (1994) im Text What is Usability? auf Seite 26Verwandte Objeke
Verwandte Begriffe (co-word occurance) | Memorability (Usability-Dimension)Memorability(0.44), Errors (Usability-Dimension)Errors (Usability-Dimension)(0.38), Learnability (Usability-Dimension)Learnability(0.38), Efficiency (Usability-Dimension)Efficiency(0.07) |
Statistisches Begriffsnetz
Zitationsgraph
4 Erwähnungen
- Usability Engineering (Jakob Nielsen) (1994)
- Information Visualisation and Virtual Environments (Chaomei Chen) (1999)
- 5. Individual Differences in Visual Navigation
- Kompendium E-Learning (Helmut M. Niegemann, Silvia Hessel, Dirk Hochscheid-Mauel, K. Aslanski, M. Deimann, Gunter Kreuzberger) (2003)
- What we know about CSCL and implementing it in higher education (Jan-Willem Strijbos, Paul A. Kirschner, Rob L. Martens) (2004)
- Designing sociable CSCL Environments - Applying Interaction Design Principles (Paul A. Kirschner, Karel Kreijns)