Comment to the Wang & Fan metatudy on ChatGPTCarsten Bergenholtz
Publikationsdatum:
|
![]() |

Zusammenfassungen

A new meta-analysis just published claims that chatbots like ChatGPT have a large positive impact on student learning (g = 0.867). It received a lot of attention over the weekend - widely shared on social media, including by prominent voices.
I was curious (and to be honest, skeptical), so I looked at the first five studies listed under “learning performance” in their results table.
Von Carsten Bergenholtz im Text Comment to the Wang & Fan metatudy on ChatGPT (2025)
Dieser Text erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Wenxiang Fan , Jin Wang | ||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Generative Machine-Learning-Systeme (GMLS), GMLS & Bildung |
Tagcloud
Einträge in Beats Blog
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat hat Dieser Text auch schon in Blogpostings erwähnt.