Making Tacit Knowledge and Practices More Explicit for the Development of TPACKMeng Yew Tee, Shuh Shing Lee
Zu finden in: Technological Pedagogical Content Knowledge (Seite 269 bis 283), 2015
|
|
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit November 2024.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
This action research study explored an approach to better facilitate the development of teachers’ technological pedagogical and content knowledge (TPACK). The approach combined problem-based learning (PBL) with Nonaka’s SECI framework (socialization, externalization, combination, internalization). Based on the survey data, teachers believed that their TPACK had improved. Qualitative data derived from one of the groups also demonstrated TPACK improvement. The teachers’ initial understanding toward teaching tended to put the blame on students, but this changed through a cycle of action and feedback. Throughout these cycles, teachers began to focus more on what could be done to improve learning, and, as a result, began to realize that technology in itself is not likely to improve ineffective teaching practices. Consequently, their use of technology for teaching and learning became more purposeful.
Von Meng Yew Tee, Shuh Shing Lee im Buch Technological Pedagogical Content Knowledge (2015) im Text Making Tacit Knowledge and Practices More Explicit for the Development of TPACK Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Carl Bereiter , Matthew J. Koehler , Jean Lave , Punya Mishra , Michael Polanyi , L. Shulman , Lew Semjonowitsch Vygotsky , Etienne Wenger | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | action researchaction research , problem-based learningproblem-based learning , TPCK-ModellTPACK framework | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Making Tacit Knowledge and Practices More Explicit for the Development of TPACK: Artikel als Volltext @ Springer (: , 194 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.